علت عدم برگزاری مراسم اربعین صرفاً توجه به سلامت زائران است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: علت عدم برگزاری مراسم اربعین صرفاً توجه به سلامت زائران بوده و هیچ ملاحظه دیگری وجود ندارد. تا به امروز کشور عراق هیچ‌گونه مجوزی را برای ورود به این کشور جهت ایام اربعین صادر نکرده است.

منوچهر حبیبی با اعلام اینکه حرکت زائران به سمت مرزهای ایران و عراق ممنوع است، اظهار کرد: از مردم عزیز استان قزوین و عزاداران حسینی می‌خواهیم از حرکت به سمت مرزها خودداری کنند چراکه هیچ‌گونه امکاناتی در این مناطق وجود ندارد و خدماتی ارائه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هیئت‌ها و موکب‌داران اخبار را فقط از طریق رسانه‌های ملی و خبرگزاری‌های رسمی و مسئولان امر ستاد اربعین استان دنبال کنند و از انتشار شایعات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، این مسئول عنوان کرد: علت عدم برگزاری مراسم اربعین صرفاً توجه به سلامت زائران بوده و هیچ ملاحظه دیگری وجود ندارد. تا به امروز کشور عراق هیچ‌گونه مجوزی را برای ورود به این کشور جهت ایام اربعین صادر نکرده است، دولت عراق رسماً اعلام کرده امکان پذیرش زائران خارجی برای مراسم اربعین را ندارند.

وی ادامه داد: فراخوان‌هایی که برای ثبت‌نام در کاروان‌ها صادرشده است هیچ‌گونه رسمیتی ندارند به همین جهت به فراخوان‌ها و شایعات توجه نکنید؛ ضمناً برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی، کارهای عمیق و معرفتی در حوزه اربعین و عاشورا توسط دستگاه‌های فرهنگی در سطح استان برنامه‌ریزی خواهد شد.

حبیبی در پایان تأکید کرد: هیئت‌ها، کاروان‌ها، موکب داران و عزاداران حسینی از هرگونه ارتباط با گروه‌ها و هیئت‌های عراقی جداً پرهیز کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.