توزیع شیرخشک یارانه ای بین چندقلوهای سمنانی/ حمایت از مهدهای کودک آسیب دبده از کرونا
سرپرست بهزیستی شهرستان سمنان از حمایت از مهدهای کودک آسیب دیده از کرونا در این شهرستان خبر داد.

نرجس درخشنده از حمایت و نگهداری از ۴۴ کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: توزیع ۱۷۵ بسته شیر خشک، پذیرش و ساماندهی ۲۴ کودک کار و خیابانی و توزیع ۱۹۳ سبد حمایتی از فعالیت های حمایتی بهزیستی شهرستان در حوزه اجتماعی طی نیمه اول امسال است. سرپرست اداره بهزیستی شهرستان سمنان از بررسی و رسیدگی به ۷۴۲ پرونده این شهرستان در حوزه اجتماعی و سه هزار و ۱۲۱ پرونده در حوزه توانبخشی خبر داد و افزود: ارائه خدمات به توانخواهان این شهرستان با ۴۵ نفر از پرسنل بهزیستی صورت می گیرد.

وی از برپایی دوره های آموزش سنگ های قیمتی و تزئینی با مشارکت دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: همه این دوره ها و کارگاه های آموزشی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، برای زنان سرپرست خانوار و دختران خود سرپرست برگزار شده است.

سرپرست بهزیستی سمنان، از راه اندازی گروه همیار سنگهای قیمتی در همین راستا خبر داد و گفت: توزیع ۱۷۵ بسته شیرخشک یارانه ای میان خانواده های دارای فرزند چندقلو، برگزاری ۲۷ کمیته سطح یک و دو در حوزه امور اجتماعی، بازدید و نظارت بر سه گروه همیار فعال زنان سرپرست خانوار و...از دیگر فعالیت های بهزیستی شهرستان در ۶ ماهه اول امسال است.

درخشنده با بیان اینکه بهزیستی شهرستان سمنان دو خانه نگهداری کودکان و نوجوانان را تحت نظارت دارد اضافه کرد: در این خانه ها از ۴۴ کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست نگهداری می شود .

وی ادامه داد: پذیرش و ساماندهی دختران و زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب های اجتماعی، پذیرش و ساماندهی کودکان کار ،کودکان خیابانی و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست از جمله فعالیت های همکاران ما در حوزه اجتماعی است.

سرپرست بهزیستی سمنان از وجود ۳۲ مهد کودک فعال و یک مرکز رفاه کودک در سطح شهرستان سمنان خبر داد و اظهار کرد: به دستور ستاد مقابله با کرونا، این مراکز و مهدهای کودک به علت شیوع کروناویروس از ابتدای اسفند ۱۳۹۸ تعطیل شدند اما پس از بازگشایی مهدهای کودک در اواخر تیرماه فعالیت هایی برای خدمات دهی به خانواده ها آغاز شد که در همین راستا از تیرماه تاکنون تعداد ۷۶ کودک در مهدهای این شهرستان پذیرش شدند.

درخشنده از آسیب جدی کروناویروس به مهدهای کودک خبر داد و افزود: تعطیلی طولانی مدت خسارت مالی زیادی به مهدهای کودک وارد کرده که در این راستا و به منظور حمایت از مهدهای کودک اداره بهزیستی شهرستان سمنان باهدف جبران بخشی از خسارات وارده به مهدهای کودک اقدامات متعددی انجام داده است.

وی از توزیع ۱۹۳ سبد حمایتی به این مهدها خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این، پیگیری و مذاکره با مالکان مهدهای استیجاری به منظور مشارکت آنها در پویش همدلی که منجر به تخفیف و بخشش اجاره بهاء به ۷ مهد در ایام تعطیلی مهدها شد در دستور کار بهزیستی یمنان قرار گرفت.

سرپرست بهزیستی شهرستان با اشاره به اعطای تسهیلات به مهدهای آسیب دیده از کووید۱۹ گفت: ثبت نام از صاحبان مهدهای کودک در سامانه کارا به منظور برخورداری از تسهیلات کسب و کارهای آسیب دیده انجام و ۱۲ مهد از این تسهیلات برخوردار شدند. البته تعداد دیگری نیز در همین راستا اقدام کردند که در آینده از این تسهیلات حمایتی بهره مند می شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.