مراجعه بیماران جوان‌تر و بدحال‌تر / نیاز به تخت‌های ICU
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این روزها بیماران جوان‌تر و بدحال‌تر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند؛ اکنون بیشتر از اینکه به تخت‌های عادی نیاز داشته باشیم به تخت ICU نیاز داریم.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در حاشیه نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (۲۹ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارد؛ شش شهر خوزستان با جمعیت حدود دو میلیون نفر در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تلاش‌های زیادی در حال انجام است تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی که در این شهرها تا حدودی کمرنگ شده بود، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و وضعیت این شهرها به روال عادی برگردد و تعداد موارد بستری کاهش یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: همکاران ما در حوزه بهداشت نیز در حال افزایش بیماریابی در این شهرستان‌ها هستند و موارد تماس را به صورت گسترده‌تر پیگیری می‌کنند تا آمار موارد بستری بالاتر نرود.

ابول‌نژادیان بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های خوزستان آمادگی پذیرش بیماران را دارند و تخت‌های عادی و ICU آمادگی لازم را دارند. فشار مضاعفی به همکاران حوزه درمان وارد شده و خواهد شد اما همه پای کار هستند.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم برای اینکه همکاران حوزه بهداشت و درمان بیشتر از این به زحمت نیافتند، دستورالعمل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند. استفاده از ماسک به ویژه در حاشیه شهرها کمرنگ است. خواهش می‌کنیم مردم استفاده از ماسک را جزو برنامه‌های خود قرار دهند و فاصله‌ها را بیشتر رعایت کنند؛ امیدواریم از این وضعیت عبور کنیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: امروز پنج مورد مرگ به دلیل کرونا در خوزستان داشتیم؛ آمار مرگ و میر در خوزستان تک رقمی است و این امر به لطف خدا و تلاش همکاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی محقق شده است.

وی گفت: نباید فراموش کنیم که این روزها بیماران جوان‌تر و بدحال‌تر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند؛ اکنون بیشتر از اینکه به تخت‌های عادی نیاز داشته باشیم به تخت ICU نیاز داریم.

ابول‌نژادیان افزود: در این مدت تمهیدات زیادی اندیشیده شده و دستگاه اکسیژن‌ساز زیادی وارد چرخه فعالیت شده‌اند. همچنین آموزش‌هایی به پرستاران ارائه شد و تعداد پرستاران ICU در یک بازه زمانی دو ماهه تقریبا ۱.۷ برابر افزایش یافت تا خدمات ویژه‌ای به مردم ارائه ‌دهند و آمار مرگ و میر مدیریت شود. همه داروها نیز طبق آخرین پروتکل درمانی روز دنیا در حال استفاده است و دپوی دارویی انجام شده و مشکلی نداریم.

وی گفت: در حال حاضر واکسن آنفلوآنزا وارد کشور نشده است اما به محض وارد شدن، سهمیه خوزستان تعیین شده است. در فاز نخست، این واکسن در اختیار افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و پرسنل بهداشتی و درمانی قرار می‌گیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.