آیت‌الله صدیقی:دشمن تلاش دارد بازاریان را در تضاد با نظام قرار دهد/مسئولان با برجام فرصت‌سوزی کردند
خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: دشمن تلاش دارد بازاریان را در تضاد با نظام قرار دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه خداوند در بخش اقتصادی در حال امتحان ما است، گفت: باید در این امتحان الهی هشیار باشیم.

وی با تاکید براینکه در مسائل سیاسی هم در حال امتحان شدن هستیم، ادامه داد:امروز جهان مردم ایران را مورد هجمه همه جانبه قرار می‌دهد، هم صهیونیست ها و هم دیگر دشمنان شما را مرتب بمباران تبلیغاتی می کنند. شما را اذیت می کنند شما را نیش می زنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه آنها می خواهند مردم ایران را ناامید و متزلزل کنند، افزود: اگر اهل صبر باشید، دست‌پاچه نشوید روی به احتکار و خرید نیاورید، دشمن را شاد کنید، دشمن الان می‌خواهد شما را حریص کند، چرا در این شرایط گوش به حرف دشمن می‌دهید، شما شهید داده‌اید، مقاومت کنید، اینقدر به دنیا نچسبید، رزاق خدا است، گره‌ها را خدا باز می‌کند، مطئمن هستید که این راه شما را به سامان می رساند؟ قطعاً نمی رساند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به حادثه تروریستی هفتم تیر در سال ۶۰ تصریح کرد: این مساله درس‌های بسیاری دارد، از یک طرف ما دشمن داریم و باید دانست که دشمن قدار و بی‌رحم است و می خواهد تمام سنگرهای مقاومت و عزت شما را ویران کند. این عزیزان که در آن حادثه ترور شدند جز به جرم خدمت و ایثار کشته نشده‌اند. دشمنان شما خدمتگزاران شما را تحمل نمی‌کنند. دشمن‌شناسی جزو اولویت‌های اول ما در جامعه است.

وی عنوان کرد: مساله دیگر نفوذ در جامعه است که همواره یکی از خطرهای ما بوده و هست. آیت الله بهشتی با آن شخصیت ممتاز سیاسی و مدیریتی به دست چه کسانی کشته شد؟ آیا سرباز اسرائیلی آمد اینجا یا به دست نفوذی‌ها این طور شد؟

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند دشمن سه محور اساسی را علیه ما دنبال می‌کند، بیان کرد: نفوذ، فشار و تحریم ظالمانه سه محور اساسی دشمنان علیه ایران اسلامی است. یکی از بخش‌های جنگ روانی دشمن اتهامات گسترده‌ای است که به وسیله شبکه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای بیگانه و از طرفی با استفاده از برخی افراد در داخل، به مسئولین وارد می‌کنند. می‌خواهند افرادی را که مورد اعتماد شما مردم هستند را از چشم تان بیندازند.

امام جمعه تهران گفت: دشمنان می‌خواهند اینطور وانمود کنند که همه فاسد هستند. نکته دیگر اینکه باید نفوذ ادراکی را بشناسیم، به این معنا که آنها می خواهند کاری کنند تا شما آنچه را از تریبون های خودتان می شنوید باور نکنید و آنچه را که از رسانه های بیگانه می بینید و می شنوید را بپذیرید.

خطیب موقت تهران تصریح کرد: این یک موضوع خطرناک است چراکه حتی اگر حرف آنها راست هم باشد، راست دشمن هم دروغ است و ما باید بدانیم دشمن، دشمن است و به حرف های او اعتمادی نیست.

وی افزود: موضوع دیگر نفوذ معرفتی و شناختی است که خطرناک ترین تاکتیک دشمن برای به هم ریختن ما به حساب می‌آید یعنی می‌خواهند کاری کنند که معروف را منکر و منکر را معروف تلقی کنند. به این تعبیر که مولفه‌های ارزشمند و عزت آفرین ما را تبدیل به چالشی برای ما کنند. به طور مثال مساله موشک برای ما اهمیت بالایی دارد چرا که زمانی خیابان‌ها و شهرهای ما در تیررس موشک‌های دشمن بود و کسی امنیت نداشت.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: اما امروز با توجه به هزاران موشکی که ما در شهرهای زیرزمینی خود داریم اسرائیل به ما پیام می‌دهد شما موشک نزنید ما هم نمی‌زنیم. همانطور که رهبر انقلاب فرمودند اگر آنها یک موشک بزنند ما در جواب ۱۰ موشک می زنیم.

امام جمعه تهران با اشاره به اینکه اقتدار کشور در مساله موشکی قابل مذاکره نیست، بیان کرد: همین اقتدار دفاعی و موشکی ما بود که آنها را به تکاپو انداخت و این توافق عاقبت به شر را به ما تحمیل کردند، در غیر این صورت آنها ما را هم به حساب نمی آوردند.

خطیب موقت تهران ادامه داد: آنها می خواهند این مساله موشکی را برای ما تبدیل به تهدید کنند چرا که به زعم خود به دنبال خلع سلاح ما هستند تا بتوانند کار ما را یکسره کنند و از طرفی متاسفانه عده ای توجه به این مساله نمی کنند که موضوع داعش موضوع سوریه و عراق نبود بلکه آتشی بود که آنها برای ما روشن کرده بودند و ما هم خارج از مرزهای خود برای ایران و امنیت کشور مبارزه کردیم.

وی در ادامه اظهار داشت: این مساله خطرناکی است که اگر کسی در کشور بخواهد با یک فرد بی حجاب از سر موعظه و محبت برخوردی داشته باشد آنها اینطور وانمود می‌کنند آن فرد حق چنین برخوردی نداشته و به موضوع پر و بال می‌دهند و جنجال به راه می‌اندازند اما تا زمانی که این حضور غیرتمندانه شما در صفوف نمازهای جمعه، مساجد، اعتکاف‌ها و مراسم های عزاداری امام حسین (ع) است آنها این آرزوی خود را به گور خواهند برد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به مساله اغتشاشات اخیر در کشور بیان کرد: تاکنون کشور ما ماجراهای مختلفی را پشت سر گذاشته که از جمله آن فتنه ۸۸ بود که آهنگ خاص خود را داشت. در آن اتفاقات توده مردم در برابر قانون و شعائر دینی نبودند بلکه یک عده که از خارج الهام می‌گرفتند به میدان آمدند و یک اتفاق حساب شده و برنامه‌ریزی شده را اجرا کردند.

امام جمعه تهران ادامه داد: در حوادث اخیر دشمن تلاش کرد بازاریانی را که به طور سنتی رونق مساجد و تکیه گاه‌ها هستند و جزو صفوف انقلابیون از ابتدا تا به حال به حساب می آیند را در تضاد با نظام نشان دهند.

خطیب موقت تهران گفت: ما مشکلات جدی اقتصادی در کشور داریم که معلول تحریم‌ها نیست بلکه معلول بی توجهی مسئولین به توصیه‌های رهبری معظم انقلاب در حداقل ۱۰ ساله اخیر به حساب می آید. چرا که ایشان در این سال‌ها به بهانه‌ای مختلف تلاش کردند مهمترین اولویت و دستور کار مسئولان را موضوع اقتصاد قرار دهند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه مسئولین زمانی را به انتظار برجام نشستند، بی انگیزه کار کردند، اقدام جهادی نداشتند، فرصت سوزی کردند، اتلاف وقت کردند و همه اینها موجب ایجاد مشکلات اقتصادی شد.

صدیقی گفت: بازار ما بازاری حسینی است. بازاری فاطمی است. بازاری شهید داده است. من در اینجا شعار نمی دهم چرا که خودم بزرگ شده بازار هستم، منبری بازار به حساب می آیم. امروز مردم ما در شرایطی قرار گرفتند که نمی دانند چه کار باید کنند، شرایط استخوان لای گلو شده است.

امام جمعه تهران تصریح کرد: مسئولین باید درد مردم را بفهمند، امروز فشار و مشکلات اقتصادی یک واقعیت است، مردم هم می دانند این فشارها از کجاها است و سوءمدیریت ها از کجا نشات می گیرد.

خطیب موقت تهران با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی که واقعیت جامعه ماست باید حل شود و مسئولین برای آن برنامه داشته باشند بیان کرد: اگر مسئولی موفق عمل نمی کند، وقت نمی‌گذارد و اگر نیاز به ترمیم بخشی از کابینه وجود دارد این کار صورت بگیرد چراکه زمان می‌گذرد و ما هر چه سریع تر باید شاهد اجرای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی افزود: میزان نقدینگی در کشور بی سابقه است و در هیچ دولتی این طور چیزی را تجربه نکردیم. از طرف دیگر به کسانی اجازه خرید و فروش حجم بالایی از طلا و سکه داده می شود و از طرفی دیگر مساله ارز است که عده ای دارند خزانه کشور را به حراج می‌گذارند. ۵۰ میلیارد طلا می‌فروشند. این از جمله خطاهایی است که همین آقایان چشم بر آن گذاشتند و کاری نکردند. اینها جزو مشکلات اقتصادی است که امروز ما با آن دست به گریبان هستیم و باید هر چه سریع تر حل شود تا بیش از این برای کشور مساله ساز نشود.

صدیقی با اشاره به برخی ناآرامی‌ها در بازار تهران، خاطرنشان کرد:حساب بازاریان متدین، هیاتی، شهید داده، به اعتکاف رفته و اهل نماز جمعه و جماعت از افراد نفوذی که پول می گیرند تا این قبیل ناآرامی ها و اعتراضات را به وجود آورند، جداست چرا که آنها صرفا دلسوز خود نیستند بلکه دلسوز این مردم و نظام هستند.

امام جمعه تهران گفت: شما دیدید فوتبالیست های ما در مسابقات اخیر با اینکه در بازی اول خود گلی نزدند اما به واسطه بازی خوبی که داشتند رهبر انقلاب با پیامی آنها را تشویق کردند و در بازی های بعدی هم از آنجا که مجاهدانه کار کردند و مردم متوجه شدند آنها با جان و دل بازی می کنند بسیار مورد تشویق قرار گرفتند و با آنها به مثابه یک قهرمان برخورد شد.

خطیب موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: لذا مسئولین هم باید مجاهدانه عمل کنند تا مردم ببینند که آنها با تمام وجود به میدان آمدند. مسئولین باید در جاهایی که مساحمه کردند از مردم عذرخواهی کنند و کار را در صفوف اول به جوانان محول کنند. به خدا قسم این کشور پشتیبان دارد و کشور ما کشور اهل بیت (ع) است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.