هشدار استاندار خوزستان به فرمانداران برای رعایت موازین بهداشتی
استاندار خوزستان گفت: بعد از اعلام وضعیت سفید در خوزستان، رعایت موازین بهداشتی و احساس خطر کاهش یافته است و حتی فرمانداران مانند سه چهار هفته پیش، آنلاین نیستند که این مساله، ابتدا هشداری به فرمانداران است؛ به هیچ وجه نباید احساس کنیم شرایط به روند عادی بازگشته است.

غلامرضا شریعتی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۵ مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: همچنان خوزستان در وضعیت سفید قرار دارد اگر چه باید شهرهای بهبهان و آغاجاری بیشتر مراقبت کنند زیرا در چند روز اخیر تعداد بیماران این شهرها مقداری افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این وضعیت سفید نباید ما را غافل کند و فکر کنیم شرایط عادی است؛ در صورتی که چنین فکری شود مانند استان‌های دیگر که مجددا قرمز شده‌اند، خواهیم شد. همچنان از مردم می‌خواهیم با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار خوزستان گفت: فرماندار اندیکا نیز به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفت؛ این مساله هشداری برای ما است تا بیش از پیش رعایت و شرایط را کنترل کنیم. تصمیمات ما بدون رعایت مردم، هیچ اثری ندارند.

شریعتی افزود: در ایام عزاداری محرم همه باید دستورالعمل‌ها را تمکین کنند تا هم مراسم عزاداری و هم سلامت جامعه را داشته باشیم و از برگشت به وضعیت سخت جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: تا زمانی که واکسن مطمئن در دسترس قرار نگیرد، تنها راه پیشگیری از ابتلا و سرایت ویروس، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و بدون همکاری مردم، کنترل بیماری سخت‌تر می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: پس از ۹ هفته سخت، از شرایط قرمز خارج شدیم و اکنون به شرایط اردیبهشت‌ماه برگشته‌ایم که باید این وضعیت حفظ و حتی بهتر شود. در بررسی نمودارها، به نظر می‌رسد دچار غفلت شده‌ایم و رعایت دستورالعمل‌ها کمتر شده است که این مساله جای نگرانی دارد زیرا اگر چنین رفتاری داشته باشیم ممکن است مجددا وضعیت قرمز را تجربه کنیم؛ بنابراین باید مراقبت جدی شود.

وی افزود: بعد از اعلام وضعیت سفید در خوزستان، رعایت موازین بهداشتی و احساس خطر کاهش یافته است و حتی فرمانداران مانند سه چهار هفته پیش، آنلاین نیستند که این مساله، ابتدا هشداری به فرمانداران است؛ به هیچ وجه نباید احساس کنیم شرایط به روند عادی بازگشته است.

شریعتی با اشاره به در پیش بودن فصل پاییز و بازگشایی مدارس، گفت: با توجه به آغاز سال تحصیلی از نیمه شهریورماه، باید تمهیدات لازم برای مراقبت از دانش‌آموزان و کادر آموزشی اندیشیده شود.

وی بیان کرد: مسئولان وزارت بهداشت در ستاد ملی مدیریت کرونا از روند کنترل بیماری و آمارهای خوزستان ابراز خرسندی کرده‌اند که این ثمره همکاری همه بخش‌ها و مردم بوده است و باید این شرایط را باید حفظ کنیم. رئیس جمهور نیز به موفقیت خوزستان اشاره کرد و ما موظفیم از این وضعیت صیانت کنیم.

استاندار خوزستان افزود: مسئولان با همان جدیت، مدیریت بیماری را پیش ببرند زیرا ما این شرایط را آسان و ارزان به دست نیاوردیم و در این راه تعدادی از هم‌استانی‌ها را از دست دادیم. نقدها هم باید بیان شود و مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص تامین ماسک مورد نیاز خوزستان نیز گفت: مواد مورد نیاز برای تولید ماسک با جدیت تامین شود تا مشکلی بابت تولید ماسک به میزان کافی نداشته باشیم و بر قیمت ماسک نیز نظارت شود تا بالاتر از قیمت مصوب عرضه نشود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.