حیاط برخی مدارس کرمانشاه "حسینیه" می‌شود
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در حیاط و فضای باز برخی مدارس خبر داد.

دکتر محمودرضا مرادی در حاشیه جلسه امروز (۲۵ مرداد) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به استمرار سیر نزولی کرونا در استان، گفت: خوشبختانه در حال حاضر با تلاش و همت کادر درمان و همکاری موثر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، به وضعیت با ثباتی در خصوص کرونا رسیده ایم.

به گزارش ایسنا، مرادی افزود: تمام نگرانی ما شکننده بودن این وضعیت است، طوری که اگر مردم کوچکترین غفلتی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند، به سرعت به وضعیت قرمز کرونا برمی‌گردیم.

وی خاطرنشان کرد: با ثبات شدن وضعیت کرونا، به معنی مجوزی برای تردد آزادانه و کنار گذاشتن پروتکل های بهداشتی نیست و مردم باید در این شرایط بیش از پیش رعایت پروتکل ها را داشته باشند تا به وضعیت قرمز برنگردیم.

مرادی به رویدادهای پیش رو اشاره کرد و افزود: کنکور سراسری و عزاداری های ماه های محرم و صفر رویدادهای مهم پیش رو هستند که رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها اهمیت مضاعفی دارد.

افزایش ۲ برابری حوزه های کنکور سراسری در کرمانشاه

این مسئول افزود: در خصوص کنکور سراسری تعداد حوزه های محل آزمون به دو برابر افزایش یافته و تمام تلاش ها صورت گرفته تا پروتکل های بهداشتی با نهایت دقت و حساسیت اجرایی شود.

مرادی خاطرنشان کرد: در بحث کنکور قوانین بسیار سخت‌گیرانه است و در رعایت پروتکل ها بسیار جدی وموشکفانه برخورد می کنیم.

حیاط برخی از مدارس "حسینیه" می شود/ حرکت دسته‌جات عزاداری ممنوع است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با اشاره به نزدیکی ماه محرم گفت: برای عزاداری های این ماه پروتکل های ویژه ای در نظر گرفته شده تا بتوانیم ضمن برگزاری با شکوه مراسم عزای حسینی(ع)، سلامت عزاداران را نیز حفظ کنیم.

مرادی از ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در فضای بسته و مسقف خبر داد و افزود: عزاداری ها باید تماما در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکان برگزاری مراسم عزاداری در حسینیه های مسقف و مساجد فراهم نیست، هماهنگی لازم به عمل آمده تا با توجه به تعطیلی مدارس، در حیاط برخی مدارس در نزدیکی این حسینیه ها و مساجد این مراسم برگزار شود.

این مسئول افزود: در طول مراسم هر فرد باید زنجیر خود را داشته باشد و استفاده از طبل و سنج و... ممنوع است و باید به جای آن از سیستم صوتی استفاده شود.

وی بر استفاده تمام عزاداران از ماسک تاکید کرد وافزود: جابجایی و حرکت هیات ها و دسته جات عزاداری نیز ممنوع است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین توزیع نذری در هیات ها و دسته جات ممنوع است و تنها نذری هایی که بصورت خشک باشد، اجازه توزیع دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.