حسین‌زهی: کمک به حفظ سلامتی انسان‌ها با فرهنگ عاشورایی گره خورده است
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که یکی از درس‌های که امام حسین (ع) در عاشورا به جهانیان داد دستگیری از مردم بود و قطعا در محرم امسال نیز مردم باید در گام اول به حفظ سلامتی همنوعان خود و رعایت پروتکل‌ها توجه داشته باشند.

اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به چگونگی هدایت نذورات مردم به سمت مقابله با کرونا در ایام محرم بیان کرد: هم اکنون ما در آستانه فرارسیدن ماه محرم قرار داریم و یکی از درس‌هایی که امام حسین (ع) به ملت‌های دنیا داده است دستگیری از مردم و از خودگذشتگی است. این روزها نیز کشور با ویروس کرونا درگیر بوده و آن چه که در اولویت قرار دارد جان انسان‌ها و کمک به حفظ سلامتی اعضای جامعه است.

وی در ادامه تاکید کرد: در گام اول آن چه که همه خیرین و هیات داران و عزادارانی حسینی در این ماه باید به آن توجه داشته باشند دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا است. شرایط امسال ایجاب می‌کند برای حفظ سلامتی اعضای جامعه و کمک به همنوعان خود که با فرهنگ عاشوریی نیز گره خورده‌ است در برگزاری مراسمات ماه محرم دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را در اولویت قرار دهیم.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عزاداران حسینی در ماه محرم همانند سال‌های گذشته نذوراتی دارند بهتر است مردم به صورت خودجوش بخشی از این نذورات را برای حفظ سلامتی همنوعان خود در تهیه ماسک و اقلام بهداشتی صرف کنند و توزیع غذا و اقلام خوراکی نیز باید در چارچوب دستورالعمل‌های ستاد کرونا بوده واز تجمعات پرهیز شود.

وی در ادامه تاکید کرد: مسوولان هیات‌ها و کسانی که مراسم‌های عزاداری را در این ماه اقامه می‌کنند همانطور که بزرگان اسلام از گذشته تاکنون برای علم و نظرات کارشناسی ارزش قائل بودند امسال نیز قطعا در برگزاری مراسم‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته و قطعا مردم را به سمت رعایت دقیق پروتکل‌ها و خیررسانی به دیگران در جهت حفظ سلامتی جامعه سوق خواهند داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.