میرلوحی: نذری های محرم بر اساس نیاز امروز جامعه پخش شود
یک فعال سیاسی گفت: نیاز امروز جامعه توجه به امور بهداشتی جهت مبارزه با کرونا است و بر این اساس نذری ها باید در این راستا پخش شود.

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نذر کردن در ادیان و کشورهای مختلف شکل های متفاوت دارد و در فرهنگ ایرانی اسلامی نذر کردن و پخش نذری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: همواره نوع نذری ها با نیاز جامعه منطبق بوده است. شمع روشن کردن امروز شاید کار عجیبی به نظر برسد اما در گذشته که برق نبود امر بسیار مهمی بود. آبرسانی از طریق قنات های نذری، ایجاد پل ها و راه ها در مسیر مردم از جمله این نذری ها بوده است.

این عضو حزب اتحاد ملت گفت: مدرسه سازی امروز به یک نهضت بدل شده و خوابگاه‌های دانشجویی زیادی بر اساس نذر مردم ساخته شده است. بر اساس آمار بیش از ۱۵ درصد از بخش درمان کشور بر عهده خیریه ها است و خیرین بیمارستان و درمانگاه می سازند. می خواهم بگویم در فرهنگ اسلامی - ایرانی نذر کردن گستره وسیعی دارد.

وی گفت: حالا با وجود کرونا باید ببینیم نیاز امروز مردم چیست؟ وقتی ستاد ملی کرونا اعلام می کند اجتماعات نباید تشکیل شود و اماکن مذهبی نمی توانند به روال عادی بازگردند، بهترین شکل این است که نذری ها در این راه مصرف شوند. مثلا مواد غذایی خام بسته بندی شده و میان فقرا تقسیم شود. بسته های بهداشتی به خانواده های کم بضاعت ارائه و یا به بیمارستان ها کمک شود.

میرلوحی گفت: در شش ماه اخیر در بخش ها و گروه‌های مختلف ایده‌های متفاوتی در راستای رفع نیاز مردم در دوران کرونا شکل گرفت. امام حسین (ع) و شهدای کربلا در لحظات سخت به مدد ملت ما و ملت های سختی دیده شتافته اند و پرچم امام حسین(ع) پرچم مبارزه با ظلم و ریا و تزویر است؛ بر اساس مکتب آنان امسال بهترین زمان برای دستگیری از نیازمندان آسیب دیده از ویروس کرونا است.

وی در پایان گفت: امروز هیات های مذهبی با کلیساها، کنیسه ها و معابد مذهبی مختلف در رقابت هستند ؛ شیعیان باید چهره حقیقی اسلام را به دنیا نشان دهند. اگر مراکز مذهبی ما خدای نکرده متهم شوند که با تجمعات باعث گسترش کرونا شدند چهره عقلانی اسلام زیر سوال می‌رود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.