تایید الکترونیکی استراحت پزشکی بیمه‌شدگان مبتلا به کرونا
مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: استراحت‌های پزشکی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و بیماران مبتلا به کرونا به صورت الکترونیکی تایید شد.

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تحولات اخیر در حوزه دیجیتال سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، جلوگیری از ترددهای غیرضروری، حفظ و صیانت از سلامتی بیمه‌شدگان و کارکنان سازمان تامین اجتماعی در راستای تسریع و تسهیل در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه‌شدگانی که به استناد گواهی پزشک معالج و مستندات مراکز آزمایشگاهی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تست PCR آنان مثبت اعلام شده، تا پایان عادی شدن وضعیت خود تایید آنتن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: بیمه‌شدگان تامین ‌اجتماعی که نیاز به تایید استراحت پزشکی دارند، حتی‌الامکان باید با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس الکترونیکی eservices.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست خود و دریافت غرامت دستمزد و بارگذاری مدارک و مستندات پزشکی مربوطه اقدام کنند.

این مسئول در رابطه با استراحت پزشکی در دوران کرونا، تصریح کرد: چنانچه دوره گواهی استراحت پزشکی ارائه شده ۱۵ روز و کمتر باشد، استراحت پزشکی مذکور باید بدون انجام تشریفات اداری (مربوط به معرفی به مراجع پزشکی و تکمیل فرم معرفی به کار توسط کارفرما) پرداخت شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خاطرنشان کرد: اگر بیمه شده مبتلا به بیماری کووید - ۱۹ در بیمارستان بستری شده باشد، پرداخت غرامت دستمزد مربوط به استراحت پزشکی متصل به ایام بستری تا سقف یک ماه بدون نیاز به تایید مراجع معتمد پزشکی سازمان بلامانع است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.