خیمه های محرم را با رعایت مسائل بهداشتی حفظ کنید
امام جمعه رشت، از مردم خواست از کرونا نترسند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند و افزود: باید با پایبندی به قوانین بهداشتی مسجد و خیمه های محرم سیدالشهداء(ع) را حفظ کنیم.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه در آستانه دهه محرم هستیم، اظهار کرد: برنامه های محرم با قوت عملیاتی خواهد شد و یقین دارم مردم مومن و هیئتی ما دستورالعمل های بهداشتی را رعایت می کنند.

وی از مردم خواست از کرونا نترسند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند و افزود: باید با پایبندی به قوانین بهداشتی مسجد و خیمه های محرم سیدالشهداء(ع) را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه تلاش های سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگیری و برخورد با عناصر ضد انقلاب قابل تقدیر است، تصریح کرد: سربازان گمنام در راه خدمت به جمهوری اسلامی و مردم بزرگ ایران خالصانه عمل می کنند و دستگیری عناصر ضد انقلاب همچون روح الله زم را در دستور کار دارند.

امام جمعه رشت، حادثه بیروت را نیازمند بررسی و تحلیل دانست و عنوان کرد: تحلیلگران مسائل سیاسی و امنیتی هنوز تحلیل درست و کاملی از این حادثه ارائه نکرده اند و در این میان دشمنان به دنبال تحلیل های دروغ هستند لذا نباید به رسانه های خارجی اعتماد کنیم، زیرا صدای شیطان هستند و دشمنی با خدا و دین خدا و انقلاب اسلامی را هدف دارند.

وی با اشاره به تلاش آمریکا و اروپا برای بهره برداری سیاسی از حوادث لبنان، متذکر شد: فرانسه و انگلیس و آلمان یدک کش آمریکا هستند و اکنون برای رسیدن به اهداف استکباری و استعماری خود ناوهایشان را در بندر بیروت مستقر کرده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، هدف نهایی مستکبران را کاهش قدرت سیاسی و اجتماعی حزب الله لبنان دانست و گفت: دشمن می خواهد رابطه مردم لبنان با حزب الله را قطع کند و مقاومت را از درون دچار مشکل کند، اما به لطف الهی مردم لبنان آگاه هستند و همه توطئه ها و فتنه های دشمن به خودش بازمی گردد.

امام جمعه رشت، کودتای ۲۸ مرداد را نشان دهنده دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران دانست و تصریح کرد: از جمله عواملی که موجب شد دشمن در جریان کودتای ۲۸ مرداد به اهداف شوم سیاسی خود برسد، خانه نشین کردن علما و روحانیون و عدم وحدت و یکپارچگی بین مردم و حکومت بود.

وی حیا و عفت را یکی از ویژگی های انسان مسلمان دانست و خاطرنشان کرد: حیا و عفت باید در رفتار و گفتار و خوراک و پوشاک باشد و حوزه های فردی و اجتماعی زندگی مسلمانان را فرا بگیرد.

آیت الله فلاحتی، ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن سلامی، یادآور شد: ۲۶ مردادماه سال ۶۹ یک روز فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب و ملت ایران است، زیرا فرزندان این مرز و بوم را که جان خودشان را در طبق اخلاص گذاشته بودند پذیرا شدند. بی تردید رزمندگان دفاع مقدس برای رسیدن به مادیات روانه جبهه نشده بودند و لذا قدردانی از آنان جایگزین مادی نخواهد داشت.

وی ایثارگران را یادگاران دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد: رزمندگان اسلام در راه رضای خدا و لبیک به ولی فقیه از ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب دفاع کردند و لذا امروز نیز باید همان راه را ادامه دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.