پیشنهاد روزنامه اسپانیایی برای سفر به ایران
روزنامه پرتیراژ اسپانیایی، ایران را برای سفر در زمان خفتگی کرونا، پیشنهاد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه La Vanguardia چاپ اسپانیا برای زمانی که پاندمی کرونا اجازه سفر بدهد، مقاصدی را پیشنهاد کرده است و برای تهیه این فهرستِ جذاب، سراغ افرادی رفته که به شیوه مارکوپولو زندگی کرده و یا به ۱۹۳ کشور سفر کرده‌اند و ره آورد آن‌ها را به اشتراک گذاشته است.

«خورخه سانچز» یکی از سه اسپانیایی جهانگرد است که به پنج قاره و ۱۹۳ کشور سفر کرده و از بین آن‌ها ایران، تاج محل در هند، کامچاتکا در روسیه و اورشلیم را انتخاب‌های فوق العاده ای برای سفر دانسته است. او می‌گوید: «ایران کشوری فوق‌العاده، با تاریخی چند هزاره ساله و دوست داشتنی‌ترین و صادق‌ترین مردم دنیا است.»

سانچز ۴۹ سال است که جهانگردی می‌کند و سومالی آخرین کشوری بود که پیش از شیوع ویروس کرونا به آن سفر کرد.

La Vanguardia چهارمین روزنامه پرتیراژ اسپانیا است که با توجه به تجربیات دو گردشگر دیگر که شیوه مشابهی با خورخه سانچز در سفر دارند، مکان‌های جذابِ دیگری که بیشترین اثرگذاری را در گردشگران داشته‌اند، برای زمانی که پاندومی کرونا اجازه سفر بدهد، پیشنهاد کرده است. اغلب کشورهایی که این سه ماجراجو نام برده‌اند به ندرت در فهرست مکان‌های جذابِ گردشگری و یا مقاصد رایج سفر قرار دارد. مثل صنعا پایتخت یمن که با وجود درگیری و جنگ، مواجهه‌ای فوق‌العاده برای این گردشگران بوده است، یا کنگو کشوری با تحولات گسترده سیاسی و اتیوپی با باستانی‌ترین قبیله‌های انسانی و حتی چاپخانه‌ای در شهر متروکه و بربرنشین گادامس در وسط کویر لیبی.

تانزانیا، مغولستان، واحه‌ها (نقطه‌ای سرسبز در میان صحرا) در تونس و الجزایر و ساراریوو (بوسنی و هرزگوین)، بولیوی، فلورانس (ایتالیا) و استراسبورگ (فرانسه)، آلاسکا و قطب جنوب نیز از دیگر مقاصد پیشنهادی برای سفر بوده است.

شیوع ویروس کرونا ماجراجویی‌های بیشتر گردشگران را متوقف کرده و آن‌ها را یکجانشین کرده است. از سویی، بیشتر کشورها هنوز تصمیم قاطعی برای بازگشایی مرزها به روی گردشگران بین‌المللی نگرفته‌اند و یا تدابیر سختگیرانه‌ای را در پذیرش اتباع خارجی به اجرا گذاشته‌اند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )