مراقبت های بهداشت اولیه، اصلی حیاتی در دستیابی به سلامتی همگانی است
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: ارایه مراقبت های بهداشت اولیه درخانه بهداشت، پایگاه های بهداشتی ومراکز جامع سلامت، یک اصل حیاتی در دستیابی به سلامتی برای همگان است.

دکتر یحیی میرزاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و حساسیت های خاص برای پیشگیری ازانتشار این ویروس درسطح شهرها و روستاهای شهرستان بندرعباس افزود: خدمات مراقبت های اولیه خدمات بهداشتی و درمانی درهمه شهرها و ساکنان همه روستاها حتی کم جمعیت ارائه می گردد و پوشش واکسیناسیون به طورکامل انجام می ‌شود.

میرزاده یادآور شد: مردم شهرها و ساکن روستا لحظه ای برای دریافت خدمات بهداشتی درنگ نکنند وبرای دریافت خدمات بهداشت اولیه به مراکز جامع شهری و روستایی،پایگاههای بهداشتی و خانه های بهداشت در روستاها مراجعه نمایند.

وی با اشاره به اینکه مردم درگام نخست با سیستم سلامت جامعه ارتباط می گیرند، گفت: به منظور حفظ و ارتقا سلامت جامعه مراقبت های دوران بارداری، مراقبت های نوزادان و کودکان، دریافت واکسیناسیون، سلامت سالمندان، پیگیری بیماران دیابتی، فشارخون و معلولیت ها در حال انجام است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس ادامه داد: مراقبت های بهداشت اولیه شامل پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر شایع و بومی و کنترل آنها، فراهم کردن امکانات تشخیص و درمان مناسب، پیش بینی و تدارک داروهای اساسی، سلامت روان، سلامت دهان و دندان، پیشگیری از حوادث و سوانح و کنترل بیماری های واگیر است که در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاههای بهداشتی و خانه های بهداشت انجام می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.