رعایت ۸۰ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی در مازندران
استاندار مازندران با بیان اینکه، رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا می بایست اولویت همه در برگزاری مراسم ماه محرم باشد، گفت: اعمال محدودیت ها و ممنوعیت ها با استقبال مردم مواجه شده است و حدود ۸۰ درصد مردم تاکنون این دستورالعمل ها را رعایت کردند.

احمد حسین زادگان در جلسه برنامه ریزی عزاداری ایام محرم در دفتر نماینده ولی فقیه مازندران، خاطرنشان کرد: در خصوص عزاداری ماه محرم فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و باید مراسم ایام ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی رعایت شود.

وی تصریح کرد: بیانات رهبری مبنی بر تبعیت از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تکلیف همه را در اجرای مراسم ماه محرم مشخص کرده است بنابراین نباید به مدیرانی که در این راستا بر اساس دستورالعمل ها عمل می کنند، خرده گرفت.

استاندار مازندران با عنوان اینکه تمامی تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا بر مبنای صیانت از سلامت مردم اتخاذ می شود و پشتوانه کارشناسی در این راستا دارد، اظهار کرد: رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا می بایست اولویت همه در برگزاری مراسم ماه محرم باشد بنابراین با توجه به اینکه آئین ها و مراسم ماه محرم در شهرهای مختلف متفاوت است می بایست در تصمیم گیری ها مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: فرمانداران جزئیات کامل از شرایط عزاداری در شهرستان ها را به ما اعلام کنند تا تصمیمات و تدابیر کارشناسی اتخاذ شود.

استاندار مازندران بیان کرد: اعمال محدودیت ها و ممنوعیت ها با استقبال مردم مواجه شده است و حدود ۸۰ درصد مردم تاکنون این دستورالعمل ها را رعایت کردند و مشکل جدی و حاد در مراسم و مناسبت ها در استان وجود نداشته است.

حسین زادگان با اشاره به این که سهل انگاری و عادی انگاری موجب شیوع پیک دوم کرونا شده است و کمک مراجع و مواضع نافذ روحانیون موجب اتفاقات خوب در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت ها می شود، یادآور شد: برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی با توجه به تجمع جمعیت در این مراسم می تواند موجب خطرات فراوانی گردد، بنابراین در این مورد می بایست در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم لازم اتخاذ شود.

وی در پایان افزود: کمپین هر خانه یک حسینیه می بایست مورد توجه قرار گیرد به طوری که صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد جهت فراگیری این کمپین کمک کنند، بنابراین می بایست سیما و چهره شهرها و روستاها حسینی و عاشورایی شود و به نوعی پیام های عاشورایی با پیوست سلامت مدنظر قرار گیرد، دهیاران و شوراهای محل و شهرداران نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری متفاوت مراسم ماه محرم همکاری کنند و همچنین کمپین هر خانه یک حسینیه را در بین اهالی روستا و شهر ترویج دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.