حمایت از تولید واکسن و دارو تا ماسک‌های کربن فعال در دستور کار یکی از هلدینگ‌های دانش‌بنیان
مدیر عامل یکی از هلدینگ‌های دانش بنیان با بیان اینکه از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون از طرح‌های فناورانه شرکت‌های فناور در زمینه‌های پیشگیری و درمان حمایت کرده است، گفت: حجم سرمایه گذاری ما در زمینه واکسن‌‎های پپتیدی فاز حیوانی ۳۵ هزار میلیون ریال و در حوزه واکسن‌های پپتیدی فاز آزمایش‌های بالینی ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

مهدی اسلام‌پناه، مدیرعامل این شرکت هلدینگ دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حمایت‌های این مجموعه از طرح‌های فناورانه در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: با شیوع این ویروس در کشور ما از ۳ طیف فعالیت‌های نوآورانه مرتبط با این ویروس حمایت کردیم.

وی تولید مواد و ملزومات پیشگیری از ابتلا به این ویروس همچون ماسک و مواد ضدعفونی کننده را از زمینه‌های حمایتی این هلدینگ نام برد و ادامه داد: طیفی از فعالیت‌های محققان در حوزه تشخیصی بود که شامل انواع کیت‌ها برای تشخیص مبتلایان به کرونا ویروس می‌شد.

اسلام پناه اصلی‌ترین زمینه‌های حمایتی این هلدینگ را در زمینه درمان دانست و خاطر نشان کرد: تولید انواع دارو و پیشگیری قبل از ابتلا که شامل واکسن می‌شود، در دستور کار محققان قرار گرفت و ما از محققان و پژوهشگرانی که در این ۳ طیف فعال هستند، حمایت‌های خوب کردیم و در برخی موارد مشارکت‌های برد-برد خوبی با آنها داشتیم.

مدیر عامل این هلدینگ دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک پس از آنکه نتایج ارزیابی‌ها و تست‌های بالینی این تحقیقات منتشر شود، وارد فاز تست‌های انسانی خواهیم شد، خاطر نشان کرد: آنچه که تاکنون در این زمینه رخ داد، حاصل تلاش‌های جوانان و محققان داخلی بوده که در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان فعال بودند و امیدواریم با این فعالیت‌ها، در آینده به بلوک تولید واکسن این بیماری دست یابیم و خودکفا شویم.

اسلام‌پناه اکوسیستم توسعه سلامت کشور را یک اکوسیستم کامل دانست و اضافه کرد: در صورتی که از این اکوسیستم حمایت‌های منطقی و جهت‌داری صورت گیرد، می‌توانیم به خودکفایی برسیم.

حمایت‌های هلدینگی از محصولات پیشگیری از ابتلا

وی با اشاره حمایت‌های این هلدینگ از طرح‌های فناورانه، توضیح داد: در زمینه تولید واکسن‌های کرونا در قالب ۵ شرکت حمایت‌هایی از سوی این هلدینگ صورت گرفت، ضمن آنکه طرح‌هایی در زمینه سلول‌های بنیادی در پژوهشگاه رویان انجام شد که تست‌های بالینی آن با موفقیت اجرایی شده است.

مدیرعامل این هلدینگ دانش بنیان، یادآور شد: علاوه بر آن ما از تولید چند کیت تشخیصی حمایت کردیم.

اسلام پناه حمایت از طرح‌های تحقیقاتی مربوط به این ویروس را از دیگر زمینه‌های حمایتی این هلدینگ نام برد و خاطر نشان کرد: این تحقیقات در راستای اخذ مجوزها بود که از این تیم‌ها حمایت‌هایی شد.

این فعال حوزه دانش بنیان اضافه کرد: اخیرا چند طرح نخبگانی در حوزه دارو به ما ارجاع داده شده است که با چند هلدینگ دیگر در حال مذاکره هستیم که بتوانیم چندین خط تولید را صرفا برای تولید دارو استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه داروهای قابل تجویز برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ وارداتی است، خاطر نشان کرد: برخی از این داروها در کشور در حال تولید است که نیاز به فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای تولید این داروها در کشور است.

جزئیات سرمایه‌گذاری یک هلدینگ بر روی طرح‌های کرونایی

مدیرعامل این هلدینگ دانش‌بنیان با اشاره به سرمایه گذاری این هلدینگ بر روی طرح‌های فناورانه، یادآور شد: حجم سرمایه گذاری ما در زمینه واکسن‌‎های پپتیدی فاز حیوانی ۳۵ هزار میلیون ریال و در حوزه واکسن‌های پپتیدی فاز آزمایش‌های بالینی ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی حجم سرمایه‌گذاری این هلدینگ در تولید ماسک‌های حاوی کربن فعال را ۵۰۰ میلیون ریال ذکر کرد و ادامه داد: در حوزه مواد ضد عفونی کننده و شوینده‌های ضد عفونی به میزان ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری کردیم.

اسلام پناه، ۱۲ هزار میلیون ریال را حجم سرمایه گذاری این هلدینگ دانش بنیان در زمینه کیت‌های تشخیصی مبتنی بر PCR Real Time دانست و اظهار کرد: در حوزه دوربین‌های فراطیفی، دستگاه اسکن ریه به میزان ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال از شرکت سازنده حمایت شد، ضمن آنکه در حوزه داروهای نوترکیب ۴۴ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و در حوزه داروهای گیاهی به مبلغ ۲۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

مدیر عامل این هلدینگ دانش بنیان میزان سرمایه‌گذاری این نهاد در زمینه داکینگ مولکولی را ۸ هزار میلیون ریال ذکر کرد و گفت: در حوزه سلول‌های مزانشیمی ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

به گفته وی، این حجم سرمایه‌گذاری در زمینه پیشگیری و درمان کووید-۱۹ از ۱۵ اسفند ماه تاکنون بوده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.