تشدید موج دوم کووید۱۹ در شاهرود و میامی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شدت گرفتن موج دوم کروناویروس در شرق استان خبر داد و گفت: پرهیز از حضور در گردهمایی ها و اجتماعات و حفظ فاصله اجتماعی در این شرایط ضروری است.

‍ رضا چمن، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی شاهرود اظهار کرد: روند شیوع کرونا ویروس در استان سمنان پر سرعت و جدی است و متاسفانه در روزهای گذشته گزارش های نگران کننده ای از روند فوت و ابتلا مردم منطقه مخابره می شود.

وی با بیان اینکه موج دوم شیوع کرونا ویروس از هفته‌های گذشته در استان سمنان شدت گرفته ادامه داد: در مجموع اوضاع شاهرود و میامی و دیگر نقاط استان به دلیل ابتلا قابل توجه به این ویروس، خوب نیست و برای کنترل روند شیوع به همکاری بیشتر شهروندان استان نیازمندیم.

وی ضمن برحذرداشتن عموم مردم از حضور در اجتماعات خاطرنشان کرد: استان سمنان به دلیل روند روبه رشد شیوع کووید۱۹ ظرفیت برگزاری مراسم های مختلف را ندارد و باید تا آنجایی که ممکن است در برگزاری آیین محرم حسینی از نظر زمان عزاداری، توزیع نذورات و ... محدودیت ایجاد شود.

دکتر چمن با اشاره به خطر ابتلا به کروناویروس در اجتماعات افزود: انجام پذیرایی در محرم امسال به طور کامل ممنوع است و توصیه ما این است که برگزاری آیین های خاص برای جلوگیری از تجمع در ماه های محرم و صفر لغو شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خاطرنشان کرد: دشمنان با توجه به شیوع کرونا ویروس ، برخلاف سال های قبل می‌خواهند برگزاری مراسم محرم در کشور را برجسته نشان دهند و بعد از مدتی بگویند علت افزایش ابتلا یا فوتی به دلیل شیوع کرونا ویروس در ایران مراسم محرم و صفر بوده است و در مجموع اعتقادات مردم را زیرسوال ببرنند.

این مدیر مسوول به سواستفاده دشمنان از فضای ناشی از این بیماری عالمگیر پرداخت و تصریح کرد: مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری محرم حسینی بار دیگر توطئه های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.