تاثیر کرونا بر گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن
مدیرکل بنیاد شهید و اومر ایثارگران استان مرکزی گفت: با وجود ویروس کرونا و شرایط به‌وجود آمده، به مناسبت بازگشت قهرمانانه و غرور آفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، برنامه‌های بزرگداشت ۲۶ مرداد ماه امسال با رویکردی متفاوت و بیشتر در فضای مجازی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرتضی انصاری‌فر در نشست تخصصی با سرپرست و کارشناسان حوزه فرهنگی در خصوص برنامه‌ریزی فعالیت‌ها در روز ۲۶ مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، توضیح داد: آزادگان، سرمایه‌ها و گنجینه‌هایی هستند که همیشه باید مورد تجلیل و تکریم قرار بگیرند و از آنان قدردانی به عمل آید. این عزیزان الگوهای ایثار در جامعه و پرچم‌داران دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران هستند.

وی ۲۶ مرداد را یکی از خاطره‎انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در این روز ایران اسلامی شاهد حضور و آزادی بزرگمردانی بود که در راه عدل و پیمان با خدا مجاهدت و استقامت کرده و سال‎ها با وجود زجر و شکنجه روحیه رزمندگی خویش را حفظ کردند. آزادگان با تحمل سختی‌ها و مشقت‌های بسیار از دوران اسارت در جهت تزکیه نفس خود بهره بردند که هر یک از آنان باید به اندازه توان خود فرهنگ ایثار را حفظ و به نسل جوان منتقل کنند.

انصاری‌فر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری از آزادگان به عنوان «الماس‎های درخشان» یاد کرد و گفت: در راستای زنده نگه‌داشتن این روز به یادماندنی و تقدیر از صلابت و استقامت این مردان و نام ‎آوران، کنگره ملی الماس‌های درخشان به‌صورت سراسری و همزمان در سراسر کشور برگزار و تعدادی از آزادگان معزز استان مرکزی نیز تجلیل می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و اومر ایثارگران استان مرکزی یاد آور شد:با وجود ویروس کرونا و شرایط به‌وجود آمده، به مناسبت بازگشت قهرمانانه و غرور آفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، برنامه‌های بزرگداشت ۲۶ مرداد ماه امسال با رویکردی متفاوت و بیشتر در فضای مجازی انجام می‌شود. آزادگان عزیز با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور در گلزارهای مطهر شهدا و عطر افشانی و نثار فاتحه به ارواح پاک آلاله‌های خونین بال، یاد و خاطره هم‌رزمان شهید خویش را گرامی می‌دارند.

وی با بیان اینکه تکریم و دیدار با خانواده‌های آزادگان متوفی از دیگر برنامه‌های بنیاد مرکزی در این ایام است، گفت: نه‌تنها استقامت آزادگان در اردوگاه‏‌های دژخیمان رژیم بعث، بلکه صبر و پایداری خانواده‌‏های این عزیزان ستودنی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.