شیب صعودی مرگ‌ومیر کرونایی در استان مرکزی/ابتلای بیش از ۷۷۰۰ نفر تا امروز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک از مرگ شش نفر در اثر ابتلا به کرونا و ابتلای ۱۲۹ نفر به این بیماری در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

بر اساس اعلام علوم پزشکی اراک، سیدمحمد جمالیان در این‌باره اظهار کرد: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کروناویروس ۱۲۹مورد جدید ابتلا شناسایی شده که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کروناویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به ۷۷۰۷ نفر رسیده است.

وی در ادامه گفت: از ۱۲۹ مورد جدید در استان ۱۸ مورد این بیماران در بیمارستان های استان بستری شده اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می کنند.

جمالیان افزود: ۱۱۱ مورد از بیماران جدید که شناسایی شده اند نیز به صورت سرپایی بوده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده اند.

وی گفت: متاسفانه در این مدت شش مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مرکزی گزارش شده که بر این اساس تعداد فوتی ها در اثر ابتلا به این ویروس به ۳۳۱ نفر رسیده است.

وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه بر خلاف کشور میزان مرگ و میر در استان در حال افزایش است، اظهار کرد: در این خصوص ️چند علت اصلی وجود دارد، یکی اینکه استان مرکزی سومین استان سالمند کشور است و ️بحث بعدی صنعتی بودن استان و مراودات و رفت و آمدهای بسیار زیادی است که در استان صورت می‌گیرد.

جمالیان اظهار کرد: ️بحث بعدی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بعضی از شهروندان است، بویژه برگزاری جشن های عروسی، مهمانی های شبانه و مراسم های عزاداری که منجر به افزایش بستری در استان شده و به تبع آن میزان مرگ و میر در استان افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در شاهراه مواصلاتی کشور هستیم خیلی از مسافران در اراک توقف دارند و این تهدیدها عواملی است که ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم را در استان ما بیشتر می کند ولی متاسفانه شاهد هستیم که تعدادی از مردم این موارد را رعایت نمی کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.