حضور نمادین آزادگان در سطح بیمارستان های کرونایی گیلان
مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از حضور تعدادی از آزادگان گیلانی در سطح بیمارستان ها با لباس دوران اسارت خبر داد و عنوان کرد: این کار نمادین علاوه بر یادآوری ایثارگری های دوران اسارت، نوعی ابراز همدردی و همراهی با ایثارگران کادر بهداشت و درمان و تقویت روحیه بیماران است.

عبدالله پاکاری امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری گیلان که با محوریت بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی برگزار شد، ۲۶ مردادماه را یکی از روزهای خاطره انگیز تاریخ انقلاب و دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: در این روز بزرگ فرزندان سرافراز ایران اسلامی بعد از سال ها تحمل رنج و سختی زندان های رژیم بعثی به آغوش ملت بازگشتند.

وی استقبال کم نظیر مردم از آزادگان را نشان دهنده عظمت جهاد آنان در دفاع از آرمان های انقلاب و شهدا دانست و گفت: همه ساله با مشارکت تشکل های ایثارگری تجلیل از آزادگان را در دستور کار داریم و ویژه برنامه های این روز فراموش نشدنی برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با اشاره به شیوع بیماری کرونا و ایجاد تغییرات در شیوه برگزاری مراسم و مناسبت های انقلابی، خاطرنشان کرد: سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی امسال با چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ایثار و فداکاری مدافعان سلامت در جبهه مقابله با کرونا مقارن شده و لذا باید از این ظرفیت برای تبیین فرهنگ ایثار اجتماعی در جامعه استفاده کنیم.

پاکاری، فداکاری پزشکان و پرستاران در بیمارستان ها را تداعی کننده روزهای دفاع مقدس دانست و یادآور شد: به مناسبت ۲۶ مرداد کنگره ملی «الماس های درخشان» با محوریت تجلیل از آزادگان به صورت ویدیوکنفرانس برگزار می شود.

وی خاطره گویی آزادگان شاخص گیلان قبل از خطبه های نماز جمعه هفته جاری شهرستان ها را از دیگر برنامه ها دانست و متذکر شد: سه ویژه برنامه سالروز بازگشت آزادگان از صداوسیمای مرکز استان پخش خواهد شد. همچنین با کمک تشکل های ایثارگری اقدام به توزیع کمک های مومنانه و بسته های بهداشتی در بین جامعه هدف خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از حضور تعدادی از آزادگان گیلانی در سطح بیمارستان ها با لباس دوران اسارت خبر داد و عنوان کرد: این کار نمادین علاوه بر یادآوری ایثارگری های دوران اسارت، نوعی ابراز همدردی و همراهی با ایثارگران کادر بهداشت و درمان و تقویت روحیه بیماران است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی عکس «بازگشت پرستوها»، اظهار کرد: مسابقه مجازی «الماس های درخشان» با موضوع آزادگان و مسابقه فرهنگی «کرانه های نور» با محوریت شهدا و ایثارگران قرآنی نیز برگزار خواهد شد.

پاکاری، همچنین از تولید دو کلیپ توسط بنیاد شهید گیلان با موضوع آزادگان گیلانی خبر داد و بیان کرد: «شور آزادی» و «آزاده ترین سرو» در سطح ملی برگزیده شده و آماده پخش از شبکه های سراسری است. ۱۵ کتاب نیز در حوزه آزادگان طی هفته جاری در فضای مجازی معرفی خواهد شد.

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز، با تاکید بر لزوم استفاده از فضای مجازی به ویژه برای ترویج ارزش ها و آرمان های ملی و انقلابی، تصریح کرد: باید با برنامه های خلاقانه و به روز مخاطبان را جذب کنیم و فضای مجازی بهترین بستر برای جذب مخاطب است.

وی از شهرداری ها خواست فیلم های سینمایی با موضوع آزادگان را از طریق تلویزیون های شهری پخش کنند و یادآور شد: کارهای هنری خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام گرفته است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، خاطره گویی یک دقیقه ای آزادگان از دوران اسارت و تحمل شکنجه ها را بسیار موثر دانست و اضافه کرد: باید خاطرات همه آزادگان را ثبت و ضبط کنیم و در اختیار جامعه قرار دهیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.