نگرانی از طغیان بیماری‌های واگیردار به دلیل عدم واکسیناسیون ناشی از ترس ابتلا به کرونا
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از عموم شهروندان خواست که واکسیناسیون فرزندان خود را به تاخیر نیندازید.

دکتر احسان بینش ۲۰ مردادماه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن ابراز نگرانی از طغیان احتمالی بیماری‌های واگیردار به دلیل عدم واکسیناسیون اظهار کرد: بر اساس اطلاعات مرکز بهداشت شهرستان، آنالیز مجدد داده‌های سامانه، همچنان نشان دهنده افت پوشش واکسیناسیون در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در شرایط پاندمی کرونا، واکسیناسیون از مهمترین خدمات اساسی بهداشتی است که از بیماری‌های با قابلیت ایجاد اپیدمی مانند فلج اطفال یا سرخک و... جلوگیری می‌کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن هشدار نسبت به ضرورت انجام واکسیناسیون‌ها تصریح کرد: متاسفانه تداوم افت پوشش واکسیناسیون، سبب طغیان این بیماری‌ها در ماه‌های آتی می‌شود.

دکتر بینش از شهروندان دارای فرزند تازه متولد شده یا خردسال، درخواست کرد به بهانه شیوع بیماری کرونا و ترس از احتمال ابتلا به آن به هیچ عنوان از تزریق واکسن فرزندان خود غافل نباشند .

وی از آمادگی مراکز بهداشت برای واکسیناسیون کودکان خبر داد و افزود: خانواده‌ها می‌توانند در اولین فرصت با مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت نسبت به واکسیناسیون به موقع فرزندان خردسال خود اقدام و از تاخیر بیشتر در واکسیناسیون فرزندان خود اجتناب کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به ترس احتمالی خانواده‌ها از ابتلای کودکان به بیماری همه‌گیر کووید۱۹ اطمینان داد: همه تمهیدات لازم برای پیشگیری از ابتلای احتمالی مراجعه به بیماری کووید ۱۹ و تداوم ایمن سازی کودکان در مقابل بیماری‌ها در کلیه واحدهای بهداشتی اندیشیده شده است.

این عضو هیئت علمی علوم پزشکی شاهرود با اشاره به شیوع بیماری همه‌گیر کرونا از عموم شهروندان خواست با رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و...مسوولان بخش سلامت را در کنترل این بیماری عالمگیر همراهی کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.