۹۵ درصد مطب ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند
رییس سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: در مطالعه میدانی که اخیرا به عمل آمد مشخص شد ۹۵ درصد مطب های اصفهان پروتکل های بهداشتی را می کنند.

عباسعلی خادمی در نشستی با خبرنگاران که امروز (دوشنبه_۲۰ مردادماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز یادآور خاطرات دوران دفاع مقدس است، اظهار کرد: در دورانی که ویروس کرونا دنیا را تحت تاثیر قرار داده، جامعه پزشکی همچون دوران دفاع مقدس برای حفظ سلامتی مردم ایستاد و ایثارگری کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، در مورد آمار ابتلای جامعه پزشکی اصفهان به کرونا، گفت: حدود ۲۰۰ نفر از کادر درمان اصفهان به کرونا مبتلا شدند که آمار آن موجود است و باید از طرف روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام شود.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان نظام پزشکی اصفهان با اشاره به شهادت چند تن از پزشکان اصفهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹، گفت: کرونا عوارض دیگری به جا می گذارد که هنوز ناشناخته است و عوارض آن در جامعه پزشکی که مبتلا شدند نیز بعداً مشخص می شود، همانطور که در این ۶ ماه بیماری بارها رنگ عوض کرد و برای اظهار نظر قطعی درباره آسیب های آن هنوز زود است.

وی با بیان اینکه براساس نامه‌ معاونت بهداشت وزارت بهداشت به سازمان نظام پزشکی، بازدید از مطب ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد، افزود: در مطالعه میدانی که اخیرا صورت گرفت مشخص شد ۹۵ درصد مطب های اصفهان پروتکل ها را رعایت می کنند.

خادمی با بیان اینکه جامعه پزشکی باید سرمشق و الگوی سایر بخش ها در رعایت پروتکل های بهداشتی باشد، خاطرنشان کرد: کاری به برگزاری مراسم و تجمعات در جامعه نداریم و به آنچه وظیفه سازمان نظام پزشکی است عمل می کنیم، براین اساس با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اقدامات لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی در مطب ها پیگیری شد.

وی همچنین در رابطه با پرداخت مالیات از سوی جامعه پزشکی اصفهان، تصریح کرد: رییس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد بیشتر پزشکان مالیات خود را پرداخت می کنند و مشکل خاصی برای پرداخت مالیات وجود ندارد.

رییس سازمان نظام پزشکی اصفهان با اشاره به تعطیلی مطب های پزشکان در اسفند پارسال و چند ماه ابتدای امسال، تاکید کرد: این موضوع باعث کاهش میزان زیادی از درآمد جامعه پزشکی شد، با این وجود به سمت قانونمند شدن می رویم و همکاری جهت وصول مالیات را داریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.