کارگران قزوینی روزانه غربالگری کرونا می‌شوند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به وضعیت قزوین تمام کارگران کارگاه‌های کوچک صنعتی و کارخانه‌های بزرگ تولیدی به‌صورت روزانه مورد غربالگری کرونا قرار می‌گیرند.

حمیدرضا نجاری در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: طی هفته گذشته شهرستان‌های قزوین و تاکستان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های البرز و بوئین‌زهرا نیز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند، بنابراین دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت کاملاً جدی بر مشاغل مختلف نظارت می‌کند.

وی افزود: میزان بازرسی از مشاغل مختلف استان قزوین در وضعیت قرمز قرار دارد در این میان در کارگاه‌های صنعتی کوچک و کارخانه‌های بزرگ استان قزوین به‌صورت روزانه غربالگری کرونا صورت می‌گیرد و علائم کرونا ازجمله درجه تب و وضعیت بالینی کارگران موردبررسی قرار می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: اگر فردی مشکلی داشته باشد برای مثال دارای علائم تنفسی باشد مشکوک تشخیص داده می‌شود و اگر آزمایش‌های تکمیلی نشان دهد فرد به کرونا مبتلا شده است آن کارگر نباید در محل کار حضور پیدا کند، همکاران بهداشت حرفه‌ای ما نیز بر این امر نظارت دارند.

وی بیان کرد: لیست کارگران مبتلا به کرونا روزانه منتشر و در اختیار کارخانه‌ها قرار داده می‌شود، در کارخانه‌هایی که تعداد کارکنانشان بیش از ۱۵۰ نفر باشد، همکاران بهداشت حرفه‌ای به‌صورت مقیم در کارخانه حاضر می‌شوند و روزانه وضعیت کارگران رصد می‌شود.

نجاری خاطرنشان کرد: اگر مواردی به‌صورت موردی نیز به ما اطلاع داده شود که خود اظهاری نشده و پنهان‌کاری صورت گرفته باشد، همکاران بررسی می‌کنند، درصورتی‌که فردی مشکوک به کرونا باشد باید سراغ درمان برود و تا زمان بهبودی در کارخانه به‌کارگیری نخواهد شد.

وی یادآور شد: خود اظهاری هرروز در استان انجام می‌شود، گاهی افراد با توجه به این‌که نگران از دست دادن کار خود هستند مخفی‌کاری می‌کنند اما به‌محض اطلاع همکاران ما آن را بررسی می‌کنند، از طرفی ما به‌صورت روزانه گزارش‌هایی داریم و لیست کارگران کارخانه‌هایی که مبتلا داشتند از طریق معاونت سیاسی امنیتی استانداری به مدیر کارخانه اعلام می‌شود این لیست هرروز، به‌روز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: در صورت مثبت اعلام شدن کرونا از حضور فرد به کارخانه جلوگیری می‌شود و تمام افرادی که با وی در تماس نزدیک بودند به مراکز غربالگری ۱۶ ساعته ارجاع داده می‌شوند.

وی تأکید کرد: هدف ما در حوزه بهداشت این است که افرادی که مبتلا هستند یا افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط هستند را شناسایی کنیم، در گام بعدی از ورود آن‌ها به واحدهای صنعتی و اجتماعات جلوگیری می‌شود، در خصوص افراد در تماس با وی نیز اقداماتی صورت می‌گیرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.