هر هیئت تبدیل به کارگاه تولید ماسک شود/ روضه‌های خانگی در فضاهای باز برگزار شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که هر هیئت باید تبدیل به یک کارگاه تولید ماسک برای عزاداران شود، گفت: با توجه به شیوع کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت هر هیئتی جلوی جایگاه محله خود با فاصله‌گذاری اجتماعی به‌طور دقیق مراسم را برگزار خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی در جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم محرم که یک‌شنبه، نوزدهم مرداد در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان برگزار شد، در رابطه‌با برگزاری مراسم محرم، بیان کرد: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: «معیار در برگزاری مراسم محرم ستاد ملی کروناست» در همین راستا در استان لرستان نیز معیار برگزاری این مراسم ستاد ملی کرونا است.

وی با بیان این‌که باتوجه به مطالبه مردم جهت برگزاری مراسم محرم جلسه ستاد هماهنگی مراسم محرم برگزار و براساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا کشور مسائل مطرح شد، اضافه کرد: در استان علاوه‌بر برگزاری مراسم محرم، بحث شیرخوارگان، گِل مالی روز عاشورا، پیاده‌روی دسته‌جات عزاداری را داریم که باید علاوه‌بر برگزاری پُرشور این مراسمات ضمن پرهیز از ازدحام جمعیت کلیه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

قدرتی اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت هر هیئتی جلوی جایگاه محله خود با فاصله‌گذاری اجتماعی به‌طور دقیق مراسم را برگزار خواهد کرد و همچنین هر هیئت باید تبدیل به یک کارگاه تولید ماسک برای عزاداران شود.

وی با اشاره به اهمیت فضاسازی شهر متناسب با محرم، گفت: پُررنگ‌تر کردن فضاسازی شهر متناسب با ماه محرم برای درک بیشتر فضای اندوه و ماتم محرم بسیار اهمیت دارد که در همین راستا کلیه دستگاه‌های مذهبی و هیئات مذهبی پای کار بیایند که در سراسر استان شاهد فضاسازی پُررنگ در محرم امسال باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که کلیه مراسمات محرم برگزار می‌شود، تصریح کرد: جهت برگزاری مراسم شیرخوارگان تابع ستاد ملی کرونا هستیم که تاکنون از برگزاری این مراسم ممانعت شده ولی باید منتظر باشیم که برای استان لرستان چه تصمیمی گرفته می‌شود ولی مراسم گِل‌مالی و سایر مراسمات عاشورا برگزار خواهد شد و البته منتظر استعلام از متخصصان عفونی دانشگاه علوم پزشکی هستیم.

وی افزود: جهت برگزاری مراسم محرم در فضای باز شهرداری‌ها و آموزش و پرورش پای کار آمده‌اند و کلیه مدارس سطح استان در اختیار هیئاتی که درخواست داشته باشند قرار داده می‌شود و همچنین ورزشگاه‌هایی که سقف بلند و فضای متناسب با پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند نیز در اختیار هیئات قرار داده می‌شود.

قدرتی در رابطه با برگزاری روضه‌های خانگی نیز اظهارکرد: روضه‌های خانگی حتماً باید با رعایت پروتکل‌ها بهداشتی و سعی شود در فضاهای باز و حداقل جمعیت برگزار شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.