لزوم راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در غرب مازندران/ ۱۶۴۲ نفر بستری هستند
در حال حاضر با افزایش ۱۰ نفری بستری‌شده‌های کرونایی در مازندران نسبت به روز گذشته، ۱۶۴۲ نفر در مراکز درمانی زیرنظر دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سید عباس موسوی رئیس این دانشگاه اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: همین مدت ۱۶۰ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۳۳۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله در مقابله با شیوع ویروس کرونا، قطع چرخه بیولوژیک انتقال ویروس بیماری از طریق استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و اجتناب از تماس با افراد مبتلا و جلوگیری از حضور افراد آلوده و افراد دارای علائمی همچون سرفه و تنگی نفس در اجتماع است.

آخرین آمار کرونا در بابل

همچنین بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۳۰۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بیمار جدید بستری و ۲۲ بیمار هم ترخیص شدند، همچنین ۵۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش ایسنا، همچنین محمدمهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در رامسر وضعیت مدیریت کرونا و اقدامات بهداشتی درمانی این شهرستان را مورد پایش و بررسی قرار داد .

در این بازدید که حامد روحانی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و پارسایی مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت این استان نیز حضور داشتند، با حضور در مرکز ۱۶ ساعته رمک، مرکز بیتوته ساداتشهر و سه بخش بیماران بستری کرونا بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر از نزدیک روند بیماری یابی تا مرحله درمان مبتلایان به کرونا را مورد پایش و بررسی قرار داد.

مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در مبارزه با کرونا در این شهرستات با بیان این که کیفیت ارائه خدمات درمانی در بیمارستان رامسر بسیار مناسب است، گفت: پرستاران رامسر رفتار درمانی بسیار حرفه ای دارند و باید به خاطر زحماتی که می کشند دستشان را بوسید.

وی تدوین طرح جدول تحلیلی ۱۴ روزه وضعیت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران را الگویی برای سایر استان های کشور دانست و خواستار تقویت بیماری یابی و اجرای شیوه های مناسب برای هشدار به مردم جهت جلوگیری از افزایش مراجعات غیرضرور به بیمارستان های استان شد و راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در غرب مازندران را اقدامی ضروری عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر ۱۶۴۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک به ویروس کرونا، در مراکز درمانی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.