برای گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم برنامه ریزی شده است
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم با وجود شیوع ویروس کرونا و بدون آن پیش‌بینی شده است کرمانی‌ها در تبیین این مکتب نقش بسیار مهمی دارند و وظیفه آنها سنگین‌تر است.

به گزارش ایسنا، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان که در معارفه سردار حسنی سعدی به عنوان مدیر گلزار شهدای گلزار کرمان سخن می گفت بیان کرد: هیچ وقت فکر نمی‌کردیم که روزی برسد ما باشیم ولی حاج قاسم نباشد، شهید سلیمانی بالای سر تمام یاران شهیدش قرار می‌گرفت که مردم آنها را به‌ عنوان یک انسان خوب و مومن قبول دارند و بعد داخل قبر می‌گذاشت. حاج قاسم حیات و مماتش مایه افتخار اسلام بود و شهادتش فرصت جدیدی برای جبهه مقاومت اسلامی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه حریت و آزادگی حاج قاسم که تربیت‌شده مکتب امیرالمومنین(ع) و عاشورا بود جهان را متاثر کرد ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی خروجی انقلاب اسلامی است و هنر مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه ای است که چنین انسانی را می‌سازد. رمز ماندگاری حاج قاسم اخلاص در عملش بود و همیشه ما را به اخلاص در عمل توصیه می‌کرد ، امروز نگاه دنیا به کرمان و گلزار شهدای کرمان است و باید این استان ولایی و ثاراللهی باشد چرا که سرچشمه مکتب حاج قاسم در کرمان است.

سردار معروی یادآور شد: با مشورت همه صاحب نظران و کارشناسان برای تبیین مکتب حاج قاسم ساختاری تعریف شده است. شورای سیاست‌گذاری در استان تشکیل شده که نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار و جمعی از مسئولان استان و خانواده عزیز شهید سلیمانی در این شورای سیاست‌گذاری عضو هستند. برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم با وجود شیوع ویروس کرونا و بدون آن پیش‌بینی شده است کرمانی‌ها در تبیین این مکتب نقش بسیار مهمی دارند و وظیفه آنها سنگین‌تر است.

سردار معروفی گفت: در سالگرد شهادت حاج قاسم قطعا مردم مشارکت زیادی دارند چرا که در پویش قربانی به یاد سردار دلها هزار و ۹۶۰ قربانی به ما تحویل داده شد . حاج قاسم در مقابل تمام شهیدان زانو زد و در مقابل پدران و مادران آنها نیز زانو می‌زد و امروز هم مردم مزار مطهر حاج قاسم را یک دارالشفاء می‌دانند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: با وجود شرایط شیوع ویروس کرونا مهمان های ویژه ای داریم از سراسر دنیا داریم که می‌آیند و می‌روند. این نیاز را احساس کردیم که در گلزار شهدای تحت مدیریت یک نفر قرار بگیرد تا فعالیت‌ها بهتری انجام و نتیجه بهتری بگیریم. همه مسئولان از جمله خانواده شهید سلیمانی بر وجود سردار حسنی به‌عنوان مدیر گلزار شهدای کرمان نظر مثبت داشتند. طرح‌های زیادی برای ساماندهی گلزار شهدای کرمان وجود دارد که باید مدیریت شود.

سردار معروفی افزود: راهیان نور حاج قاسم به ثبت رسیده و قطعا در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور جمع زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان از سراسر کشور در کرمان هستیم . در همین راستا لشکر پیشکسوتان حاج قاسم سلیمانی نیز در استان کرمان راه‌اندازی شده که همه از نیروهای حاج قاسم در دوران دفاع مقدس بودند. شهر کرمان شهر حاج قاسم سلیمانی است و نمادسازی آن بسیار اهمیت دارد. شهید حاج قاسم سلیمانی محور جهان اسلام است و باید زادگاه حاج قاسم برای مهمانانش آماده و مهیا شود و سپاه تمام قد پای کار است .

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.