روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان شمالی رو به کاهش است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان رو به کاهش است.

دکتر سید احمد هاشمی در نشست خبری که ۱۹ مرداد ماه در محل بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد برگزار شد، اظهارکرد: طی چند هفته گذشته عدد R در این استان بالاتر از یک بوده اما هم اکنون به رقم ۹۱ صدم درصد رسیده است.

وی افزود: روند ابتلا در این استان رو به کاهش است اما به شرط ایننکه دوباره عواملی همچون تجمعات و ... دوباره سبب ایجاد موج سومی در این استان نشود.

هاشمی ادامه داد: اما هنوز متوسط مرگ ناشی از ابتلا به بیماری مذکور بالا است و روزی شش تا هفت فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد.

وی در ارتباط با تست PCR در استان برای تشخیص بیماری کووید ۱۹ نیز بیان کرد: ظرفیت استان برای انجام این ستت اندک است و سفارشات لازم برای جذب این دستگاه انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر تست PCR برای افراد پرخطر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در ارتباط با نیروهای انسانی در بخش هایی که بیماران مبتلا به ویروس کرونا مبتلا می شوند، وجود ندارد، گفت: این کمبود زمانی احساس می شود که تعدادی از کادر مبتلا به ویروس شده و در حال استراحت برای بهبودی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: علاوه بر آن از ظرفیت نیروی پزشک و پرستار که به صورت طرح فعالیت می کنند نیز جدیدا استفاده شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.