ممنوعیت فعالیت ایستگاه‌های صلواتی و هیات‌ها در استان مرکزی تا اطلاع ثانوی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تا کنون دستورالعملی در خصوص چگونگی برگزاری آیین‌های عزاداری و فعالیت‌ هیات‌های مذهبی در ایام محرم از ستاد کشور به استان ابلاغ نشده که در همین راستا تا زمان ابلاغ این دستورالعمل فعالیت ایستگاه‌های صلواتی و هیات‌ها ممنوع است.

بهروز اکرمی روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی، اظهار کرد: همچنین مجوز برگزاری مراسم ‌های مذهبی و تعزیه نیز در استان مرکزی صادر نشده و در صورت مشاهده، با جدیت برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی افزود: فرمانداران موظف هستند به صورت روزانه گزارش‌های برخورد، اخطار و پلمب واحدهای متخلف که در ارتباط با کرونا انجام شده است را به صورت روزانه به ستاد مدیریت بیماری کرونا استان اعلام کنند و هیچ بهانه ای در این خصوص پذیرفته نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی خمین و ساوه باید در اسرع وقت گزارش‌های مراکز درمانی شهرستان را در خصوص کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اراک ارسال کنند در غیر این صورت تذکر کتبی باید برای این دانشگاه‌ها ارسال شود.

اکرمی بیان کرد: نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا باید در تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان مرکزی بعد از ستاد استانی برگزار و مصوبات این نشست به ستاد استانی ارائه شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی که خدمات حضوری خود را به غیر حضوری تغییر داده‌اند، ظرف مدت یک هفته باید گزارش اقدامات را به استانداری ارائه کنند.

سعید فرخی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استان مرکزی نیز گفت: با توجه به در پیش بودن ماه های محرم و صفر و افزایش مسافرت‌های برون شهری، می‌طلبد که همانند نوروز محدودیت‌های تردد بویژه از ششم تا ۱۱ محرم از سوی وزارت بهداشت یا وزارت کشور اعمال شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.