دیگر به چه زبانی بگویم ماسک بزن؟
نمی‌شود دروغ گفت و دیگری را از دروغ گفتن پرهیز داد؛ همان‌طور که نمی‌شود ماسک نزد و دیگری را به ماسک زدن تشویق کرد. این تفکر شاید اصلی‌ترین رویکرد نمایشگاه مجازی بهزاد شیشه‌گران ـ نقاش و طراح گرافیک ـ بود. او با گذاشتن ماسک روی تصاویر خود و با خلق عکس پرتره‌هایی تلاش کرد تا به زبان هنر از اهمیت ماسک زدن برای رهایی از ویروس کرونا سخن بگوید.

شیشه‌گران در روزهایی که آمار ابتلا به کرونا به شدت افزایش یافت و هر روز جان بسیاری از هموطنانمان را می‌گرفت، با طراحی عکس پرتره‌هایی از خودش و در واقع با زبان هنر به پویش «#من_ماسک_می‌زنم» پیوست.

او با برگزاری نمایشگاهی مجازی، این عکس پرتره‌ها را به مدت ۱۰ روز به نمایش گذاشت تا بتواند قدمی در راستای تقویت فرهنگ ماسک زدن در این روزهای کرونایی، بردارد.

نمایشگاه عکس پرتره‌های شیشه‌گران شامل تصاویر ساده‌ای از چهره این هنرمند است که در لباس‌ها و حالت‌های گوناگون ماسک به چهره دارد و تلاش می‌کند با بیان این نکته که من ماسک می‌زنم، دیگران را نیز به انجام این کار ساده برای حفظ جان خود و اطرافیانشان ترغیب کند.

این هنرمند نقاش درباره برگزاری این نمایشگاه به ایسنا گفته است که «گسترش بیماری کووید ـ ۱۹ و لزوم رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ استفاده از ماسک از مهمترین دلایلی بودند که تصمیم گرفتم عکس پرتره‌های خودم را سوژه نمایشگاه مجازی در شبکه‌های اجتماعی با عنوان«من ماسک می‌زنم» کنم.»

شیشه‌گران که در چند ماه اخیر دو نمایشگاه مجازی با موضوع کرونا برگزار کرده است و امروز نیز آخرین عکس پرتره خود را به نمایش می گذارد، با تاکید بر اهمیت توجه به ویروس کرونا و اهمیت رعایت کلیه پروتکل ها بهداشتی، یادآور شد: از مردم و هنرمندان و جامعه هنری دعوت می‌کنم به عنوان یک وظیفه فرهنگی و اجتماعی کرونا را جدی بگیریم و برای اصلاح فرهنگ عمومی سهم خود را در راه مبارزه با این بیماری هولناک به شکل شایسته‌ای ادا کنیم؛ چراکه متأسفانه هنوز ۴۰ تا ۵۰ درصد مردم نه از ماسک استفاده و نه فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را رعایت می‌‎کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.