۵۰ درصد مبتلایان جدید کرونا در قزوین با بیماران کرونایی در ارتباط بودند
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: ۵۰ درصد مبتلایان کرونا اعلام کردند که طی ۲ هفته گذشته حداقل با یکی از بیماران کرونایی ملاقات یا ارتباط داشتند.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در یک بررسی میدانی و تحقیقاتی در خصوص چگونگی مبتلا شدن افراد به بیماری کرونا، ۱۲۸ نفر در استان مورد سوال قرار گرفتند که در این بررسی و کار تحقیقاتی ۱۴ سوال در ۱۴ محور تنظیم و از افراد پرسش شد که طی ۲ هفته گذشته چه علتی باعث شده که گرفتار این ویروس مخرب و مرموز شوند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد از آن‌ها عنوان کردند که طی ۲ هفته گذشته حداقل با یکی از بیماران کرونایی ملاقات یا ارتباط داشته‌ و یا در منزل، بیمار کرونایی داشتند. همچنین ۳۲.۸ درصد گفتند که در ۱۴ روز گذشته حداقل یک‌بار جهت امورات اداری به یکی از ادارات شلوغ مراجعه کردند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان عنوان کرد: ۲۵ درصد از افراد مورد سوال پاسخ دادند که به یکی از مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه کرده و ۲۱ درصد هم عنوان کردند که به بازار و مراکز خرید رفتند. ۱۷.۹ درصد از افراد مبتلا سوار تاکسی یا آژانس شده و ۱۳.۳ درصد در مراسم ترحیم یا عروسی شرکت کرده بودند.

وی افزود: بدین‌ترتیب ارتباط با افراد کرونایی به‌دلیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، حضور در ادارات شلوغ و عدم استفاده از ماسک، حضور در مراکز درمانی و بیمارستانی به‌علت آلوده بودن آن‌ها، رفت و آمد زیاد و حضور در مراکز خرید، استفاده از تاکسی و آژانس بدون توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین شرکت در مراسم عروسی و ترحیم عامل اصلی شیوع کرونا بوده و می‌بایست دقت لازم در این خصوص صورت گیرد.

حبیبی تاکید کرد: کماکان با توجه به عدم وجود واکسن بیماری و داروی قطعی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و توجه به پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید و درخواست است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.