انفجار در بندر بیروت قابل بررسی و مشکوک به نظر می‌رسد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مطابق معمول روزهای جمعه در پیامی به برخی نکات مهم روز پرداخته است.

در پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری در روز جمعه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ که نسخه ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

«الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین و لعنه الله علی اعدائهم اجمعین»

سپاس و ستایش خدای را که ما را به نور ایمان و عبودیت هدایت نمود و درود بی کران بر حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی و خاندان معصومش «علیهم اسلام» به ویژه امیرمومنان امام علی ابن ابیطالب «علیه السلام» که همگان را به صراط ولایت که همان راه خداست رهنمون فرمود. در مبارک جمعه ای دیگر که به انوار ولایت منور است نکاتی چند محضر مبارک مردم عزیز و گرانقدر استان دار الحماسه و ولایتمدار بوشهر معروض می دارم:

۱- عید آسمانی غدیر را که مشهور به عید الله الاکبر است تبریک و تهنیت عرض می کنم. ولایت امیر مومنان علی علیه السلام صراط مستقیم هدایت الهی به سمت نجات و کمال انسان است. غدیر خم میعادگاه آخرین و رسمی راه اسلام بعد رحلت پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم است. ولایت و محبت علی ابن ابیطالب علیه السلام نشان ایمان و تخطی از آن مایه انحراف و انحطاط می باشد.

۲. هفدهم مردادماه روز خبرنگار را به همه اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران محترم تبریک عرض می کنم و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، به ویژه شهدای خبرنگار را گرامی می دارم. رسانه یکی از مهمترین ارکان منظومه جامعه می باشد که در تاریخ پر فراز و نشیب جهان نقش مهمی در عرصه مدیریت افکار عمومی ایفا نموده و موجب تحولات بسیاری در برهه های حساس تاریخی شده است. هم اینک جهان استکبار با تهاجم رسانه ای و ایجاد و به دست گیری ابر رسانه های خبری به دنبال تحریف حقایق و ایجاد مدیریت افکار جهانی به صورت تهاجم نرم می باشد و مهمترین هدف برای آنان براندازی انقلاب اسلامی ایران می باشد. ایجاد جبهه رسانه مقاومت بر اساس مقاومت رسانه ای و مجاهدت در این عرصه مهمترین رسالت رسانه های انقلابی است. دفع تهاجم رسانه ای جهان استکبار و تهاجم و افشای ماهیت آنان و آگاه سازی ملی و فرا ملی می تواند سیاست راهبردی رسانه باشد.

۳- حادثه انفجار در بندر بیروت و کشته و مجروح شدن صدها نفر از مردم عزیز لبنان موجب تاسف و تالم خاطر تمام مسلمانان گردیده است. این حادثه ناگوار قابل بررسی و پیگیری و مشکوک به نظر می رسد و امید است هر چه زودتر علل و عوامل این جنایت هولناک شناخته شود.

۴- بیست و پنجم مردادماه، سالروز شکست انگلستان در تهاجم به دلوار توسط سردار والامقام شهید گرانقدر، رئیس علی دلواری و مردم گرانقدر آن دیار را گرامی می داریم. استعمارگران انگلیسی در تاریخ ۱۷ مردادماه سال ۱۲۹۴ ه.ش بعد از تصرف بوشهر و مقاومت جبهه تنگستان تصمیم به حمله به دلوار را گرفتند که با شکستی تلخ و تاریخی روبرو شدند. امروز نیز چنین است، سرداران و جوانان عزیز استان دارالحماسه بوشهر به فرمان مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای دامت برکاته العالیه آماده همه نوع دفاع از حریم ایران اسلامی هستند و با تقدیم جان خود از اسلام و ایران حراست می نمایند.

۵- از تمام مسئولان استانی تقاضا دارم در دو عرصه تامین اعتبارات و مدیریت اجرایی در موضوع تسریع در احداث خط راه آهن و تامین آب شرب و کشاورزی استان، اشتغال و معیشت مردم و جلوگیری و برخورد بازدارنده در گرانی فزاینده و عذاب دهنده و اجرای مصوبات فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری تدابیر و اقدامات جدی نمایند.

۶- ارتحال عالم جلیل القدر و اخلاق مدار حضرت آیت الله محمودی برهان از بزرگان حوزه نجف و قم که عمری در خدمت اسلام و انقلاب بودند تسلیت عرض می نمایم. وی از علمای ریشه دار استان بوشهر و از شاگردان ارزشمند شهید صدر و نماینده امام راحل عظیم الشان در کویت بودند که به جهت اندیشه و روحیه انقلابی و برگزاری مراسم ختم برای شهید عماد مغنیه از آن کشور اخراج شدند و به قم مهاجرت کردند ان شاء الله خدواند ایشان را با فرزند شهیدشان (مصطفی برهان) در روضه رضوان محشور فرماید.

۷- همه مردم عزیز استان بوشهر را به مراعات امور بهداشتی فردی و اجتماعی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا سفارش می کنم و از مسئولان استان تقاضا دارم در گسترش و ایجاد بیمارستان های استاندارد و تجهیز کارآمد آنها و استخدام کادر درمان و پرداخت به موقع حقوق و مزایای آنان اقدام نمایند و از همه عزیزان در کادر درمان و گروه های جهادی صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم و از تمامی مراکز مهم صنعتی درخواست می کنم که به کمک بیمارستان های استان آمده و به طور ویژه نیازهای بهداشتی و درمانی آن ها را تامین نمایند.

خداوند در ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه تعجیل نماید و به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای دامت برکاته العالیه طول عمر با عزت عطا فرماید و همه ما را در طریق ایمان و تقوا و اخلاق ثابت قدم بدارد و در آخرت مشمول رحمت واسعه خود قرار دهد. یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر"

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.