فرماندار ابهر: فرمایشات مقام معظم رهبری در برگزاری مراسم‌ فصل‌الخطاب است
وجیه‌الله نوروزی ظهر امروز (۱۵ مردادماه) در جلسه گرامی‌داشت عید غدیر با بیان این‌که مقام معظم رهبری فرمودند: «عید غدیر عیدی است که از همه اعیاد بالاتر است»، عنوان کرد: دلیل این امر نیز به تعبیر ایشان این است که تکلیف امت اسلامی هم در زمینه هدایت و هم در زمینه حکومت مشخص شد.

وی با تاکید بر اینکه عید غدیر متعلق به همه مردم است، اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌ها در گرامی‌داشت این عید استفاده شود.

این مسئول با اشاره به بخشی از رویکرد بنیاد بین‌المللی غدیر، افزود: جلب مشارکت و همکاری دستگاه‌های دولتی علی‌الخصوص نهادهای حمایتی و امدادی در جهت تشدید اقدامات در راستای محرومیت‌زدایی و مزین کردن آن به نام مبارک حضرت علی (ع) با عناوین احسان علوی، نذر علوی، ازدواج علوی، سازندگی جهادی علوی و نیز جلب مشارکت و همکاری سازمان‌ها و نهادهای قضایی امنیتی و نظارتی جهت اتخاذ اقدامات و فعالیت‌هایی که با عنوان عدالت است تا با تاسی از سیره آن حضرت، آثار و برکات ماندگاری برای عموم مردم کشور به ویژه اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های محروم و نیازمند جامعه که در روزهای پایانی سال نیاز بیشتری به حمایت مادی و معنوی دارند، داشته باشد.

وی یادآور شد: به منظور اجرای برنامه‌های فوق در راستای محرومیت‌زدایی باید از ظرفیت‌ها موجود در مجموعه‌های غیردولتی و مردمی نیز استفاده شود.

این مسئول با اشاره به فرا رسیدن اعیاد و مناسبت‌های مذهبی مانند محرم و عید غدیر، اضافه کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه برگزاری مراسم‌ محرم فصل‌الخطاب بوده و تکلیف را بر همگان مشخص کرده است.

فرماندار ابهر با تاکید بر ضرورت گرامی‌داشت عید غدیر به باشکوه‌ترین ممکن، تصریح کرد: هر چند امکان برگزاری جشن عید غدیر به علت شیوع کرونا مانند سال‌های گذشته وجود ندارد، اما برنامه‌هایی که به این مناسبت برگزار می‌شود باید به گونه‌ای باشد که مفهوم غدیر به خوبی برای مردم تبیین شود.

فرماندار ابهر یادآو رشد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آسیب‌دیدگان کرونا، نصب پرچم در مزین به نام حضرت علی (ع) در نقاط مختلف شهر و ارائه خدمات رایگان از جمله اقداماتی است که می‌توان در این حوزه انجام شود، گفت: همه برنامه‌ها باید با رعایت پروتکل‌ها و شرایط‌ها شرایط و دستورالعمل‌های ابلاغی برگزار شود.

نوروزی با بیان این‌که با توجه به شیوع کرونا در شرایط هشدار قرار داریم، ادامه داد: نباید با انجام اقدامات خطرآفرین سبب افزایش آمار کرونا شد.

وی با بیان این‌که با توجه به شرایط هشدار همه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک در قطع زنجیره بیماری و مبارزه با آن سهیم باشند، خاطرنشان کرد: با تداوم افزایش شیوع بیماری کادر درمان و بیمارستان‌ها دچار مشکل می‌شوند.

در ادامه این جلسه نیز امام جمعه ابهر با بیان اینکه عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد ما مسلمانان به شمار می‌رود، تصریح کرد: در گرامی‌داشت این عید عزیز نباید هیچ کوتاهی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با تاکید بر اینکه عظمت حضرت علی (ع) به حدی است که بنا به فرموده پیامبر در وصف نمی‌گنجد، اضافه کرد: هیچ ارگانی نباید در موضوع غدیر کوتاهی کند.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در گرامیداشت عید غدیر باید مشارکت داشته باشند، یادآور شد: در برگزاری برنامه‌ها به مناسبت این عید گرامی باید حتماً مناطق محروم نیز مدنظر قرار گیرد.

این مسئول با تاکید بر اینکه عظمت غدیر باید برای نسل‌های جدید تبیین شود، ادامه داد: برگزاری برنامه‌هایی مانند تزیین ماشین‌ها، مواسات مومنانه پخش سرودهایی با مضمون غدیر و بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی برای گرامیداشت این روز از نکاتی است که باید در برنامه‌ها مدنظر قرار گیرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه بنا به پیام مقام معظم رهبری در همه مراکز کشور باید جایگاه مناسبی برای نماز در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: ادارات تا می‌توانند باید جایگاه مناسبی برای نماز در نظر بگیرند، زیرا ما هرچه داریم به برکت نماز و غدیر است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.