صوفی: نظر کرباسچی در برکناری "عارف" از شورای سیاست‌گذاری درست نیست
دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات گفت: برای ابقا یا انتخاب رئیس جدید شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید از تمامی احزاب اصلاح‌طلب نظرخواهی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، غلامحسین کرباسچی روز گذشته در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از عملکرد عارف به عنوان رئیس شورای‌عالی‌سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان،‌ عبدالله نوری را گزینه مناسبی برای جایگزینی عارف معرفی کرده بود.

این مصاحبه با واکنش‌های مختلفی از سوی فعالان اصلاح‌طلب همراه بود.

بیشتر بخوانیدعضو حزب کارگزاران: "عبدالله نوری" بهتر از عارف برای ریاست پارلمان اصلاحات است

تلاش اصلاح‌طلبان برای برکناری عارف با آلترناتیو "عبدالله نوری"

در این راستا، علی‌ صوفی دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درباره اظهارات کرباسچی گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان سازوکاری است که با پیشنهاد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که آقای کرباسچی نیز در آن عضویت دارد، تشکیل شده است.

وی افزود: تدابیری که در شورای عالی سیاست‌گذاری در دو دوره قبلی انتخابات اتخاذ شده، موجب پیروزی قاطع اصلاح‌طلبان در انتخابات شده است.بنابراین اینکه یک عضو شورای هماهنگی نظرات شخصی خود را مبنی بر لزوم تغییرات در راس شورای سیاست‌گذاری مطرح می‌کند،‌ نمی‌تواند اقدام درستی باشد.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با بیان اینکه به نظر می‌رسد آقای کرباسچی درباره وظایف شورای عالی سیاست گذاری و هدف آن دچار اشتباه شده است،گفت: هدف از تشکیل شورایعالی سیاست گذاری اجماع در رسیدن به لیست واحد برای رقابت‌های انتخاباتی بوده است و مطرح کردن آقای عبدالله نوری به عنوان گزینه جایگزین آقای عارف برای ریاست شورا نمی‌تواند، محلی داشته باشد؛ زیرا انتخاب رئیس شورای عالی برعهده یک حزب نیست، تمامی احزاب عضو شورای هماهنگی در یک اجماع، رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری را انتخاب می‌کنند.

به گفته صوفی، اگر قرار باشد هر حزبی گزینه خود برای ریاست شورایعالی سیاست گذاری را به شکل مستقل مطرح کند، احزاب فعال در شورای هماهنگی اصلاح طلبان نمی‌توانند اجماعی برای اداره سازوکارهای سیاسی داشته باشند.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: البته برای ابقای آقای عارف و یا انتخاب رئیس جدید برای شورای عالی سیاست‌گذاری در دوره فعالیت جدید این شورا، باید از تمامی احزاب اصلاح طلب نظرخواهی شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.