عزاداری محرم را متفاوت از گذشته برگزار کنیم
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا ماه محرم و عزاداری‌ها نسبت به گذشته متفاوت است، باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم سلامت سوگواران را تضمین کنیم، درواقع در این ایام تضمین سلامت عزاداران و مردم از مهم‌ترین اولویت‌های مدیران استان است.

منوچهر حبیبی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان البرز که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و صفر، تصریح کرد: هر آنچه داریم از ماه محرم و صفر است، زنده نگه‌داشتن شعائر دینی و حفظ اصالت سوگواری‌ها و عزاداری‌ها وظیفه دینی ما است.

وی افزود: امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا ماه محرم و عزاداری‌ها نسبت به گذشته متفاوت است، باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم سلامت سوگواران را تضمین کنیم، درواقع در این ایام تضمین سلامت عزاداران و مردم از مهم‌ترین اولویت‌های مدیران استان است.

بنابراعلام روابط عمومی استانداری قزوین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین اظهار کرد: لذا همه موظف‌اند به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت دهند و آن را دقیقاً اجرا کنند، همچنین تهیه ماسک و مواد ضدعفونی برای عزاداران از الزامات دیگری است که باید رعایت شود تا سلامت شهروندان به خطر نیفتد.

نگران روند صعودی بیماری در استان هستیم

وی تأکید کرد: در حل حاضر مجموعاً وضعیت استان قزوین زرد است، اما شهرهای قزوین و تاکستان در حالت بحرانی و قرمز قرار دارند بنابراین نیاز است که نظارت‌های بهداشتی در این زمینه بیشتر صورت گیرد تا آسیب‌ها کمتر شود.

حبیبی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد مردم قزوین از ماسک استفاده می‌کنند و در این وضعیت باید شاهد کاهش روند بیماری باشیم اما روند ابتلا روبه افزایش است، این امر نشان می‌دهد که باید مراقبت‌ها را تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روند صعودی بیماری در استان نگران‌کننده است و باید مراکز حساس و پرجمعیت ازجمله نانوایی‌ها، مطب‌ها، داروخانه‌ها، دفاتر پیشخوان خدمات، بانک‌ها، پایانه‌های حمل‌ونقل بار و مسافر و بوستان‌ها که تهدید بیشتری محسوب می‌شود مورد مراقبت و نظارت جدی‌تری قرار بگیرند تا آلودگی منتقل نشود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان بیان کرد: مطب‌های خصوصی در فضای بسته قرار دارند و حتی نوبت‌دهی آن‌ها نیز به‌صورت حضوری انجام می‌شود این امر باید اصلاح‌شده و به‌صورت تلفنی صورت گیرد، همچنین مطب‌های خصوصی به لحاظ موقعیت مکانی باید دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دوری از هرگونه اجتماع و برگزار نکردن مراسم و جشن و ترحیم می‌تواند به تضمین سلامت مردم کمک کند، اولویت ما حفظ سلامت مردم است و اگر دستگاهی بخواهد در این راستا تخلف کند با آن برخورد خواهد شد.

حبیبی عنوان کرد: وزارت بهداشت و مراکز درمانی در پی ساخت واکسن برای درمان این بیماری هستند اما متأسفانه تاکنون هیچ دارویی ساخته نشده ولی امیدواریم تا سال آینده واکسن و داروی این ویروس منحوس ساخته شود تا از شر آن خلاص شویم، اما تا آن زمان بهترین راه پیشگیری فقط زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و اجتماعی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.