تعویق زمان برگزاری کنکور باعث بلاتکلیفی می شود/ با رعایت پروتکل ها باید زندگی کرد
وزیر آموزش و پرورش تعویق زمان برگزاری کنکور را باعث احساس خستگی و بلاتکلیفی در دانش آموزان دانست.

به گزارش ایسنا، محس حاجی میرزایی در نهصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش‌وپرورش کهدر دفتر وزیر برگزار شد اظهار کرد: با آنکه سلامت دانش آموزان در اولویت است اما تعویق زمان برگزاری کنکور باعث احساس خستگی و بلاتکلیفی در دانش آموزان می‌شود.

وی افزود: سلامت دانش آموزان در اولویت است و تعویق زمان برگزاری کنکور و این بلاتکلیفی باعث خستگی در دانش آموزان می‌شود، ضمن آنکه جامعه باید در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زندگی اجتماعی را ادامه بدهد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، همچنین در این جلسه محمود امانی طهرانی دبیر شورای عالی از توسعه ارتباطات با مجریان و مردم و تقویت بُعد پژوهشی در فرایندهای تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در این شورا خبر داد.

وی ادامه داد: سیاست‌های اصلی ارتقای عملکرد با سه سیاست؛ افزایش مشروعیت و مقبولیت جایگاه شورای عالی، استفاده حداکثری از ظرفیت قانون تشکیل شورا در کمک به اجرای سند تحول بنیادین و تقویت بعد سیاست‌گذاری و کنشگری پیگیری خواهد شد.

امانی بابیان اینکه برای رسیدن به اهداف باید اقداماتی انجام بگیرد، گفت: این اقدامات شامل؛ تعامل مؤثر با نهادهای متنفذ بیرونی، تدوین تمامی مصوبات با تمرکز بر مدرسه به‌عنوان اولویت اول ملت، تمرکز بر خرده نظام‌ها، تقسیم وظایف ملی و ایفای نقش دستگاه‌ها در اجرای سند تحول بنیادین، ایفای نقش نسبت به سامان‌دهی امور مهم مانند کنکور، کیفیت نیروی ورودی به آموزش‌وپرورش، مهارت‌آموزی و...، افزایش نقش کنشگری، فرهنگ‌سازی، رسانه‌ای و میدانی شورای عالی و طراحی سازوکارهای ترمیم و به‌روزآوری سند تحول است.

دبیر شورای عالی آموزش‌وپرورش تصریح کرد: پشتیبانی علمی، پژوهشی و خدماتی متناسب با وظایف شورا، نظارت بر حسن اجرای مصوبات و توسعه ارتباطات با مجریان و مردم را در ارتقای عملکرد دبیرخانه مدنظر داریم.

وی با اشاره به وظایف علمی و پژوهشی دبیرخانه، اظهار کرد: باید از اتقان علمی مصوبات اطمینان کسب کنیم و برای دست‌یابی به این اطمینان با فعال نگه‌داشتن کمیسیون‌ها، ترمیم و ارتقای سطح منابع انسانی، استفاده از توان علمی کشور در اخذ تصمیم‌های مهم و تشکیل نشست‌های تخصصی را برنامه‌ریزی کنیم.

دبیر شورای عالی در ادامه اضافه کرد: بعد پژوهشی باید در فرایندهای تصمیم‌گیری و تصمیم سازی تقویت شود و در این بخش؛ تشکیل پژوهشکده یا گروه‌های پژوهشی ویژه شورا، اجرای پروژه‌های سیاست پژوهی و اجرا پژوهی و اختصاص پست هیات علمی مامور و یا شاغل و... مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در این دوره برای تقویت بعد نظارتی دبیرخانه بر حسن اجرای مصوبات و تهیه گزارش‌های ادواری، مرور مستمر و نظام‌مند مصوبات و بسترسازی حقوقی برای اجرای سند را خواهیم داشت.

امانی با اشاره ارتقای عملکرد دبیرخانه و توسعه ارتباطات با مجریان و مردم اظهار کرد: برای دست‌یابی به این هدف به‌کارگیری سازوکارها و فناوری‌های نوین در تمامی امور مثل؛ وبگاه، ایجاد زیرساخت فناوری الکترونیک ویژه اعضا، بهینه‌سازی برگزاری جلسات و ایجاد زیرساخت فناوری برای استفاده از خرد جمعی مشارکت یاران شورا به ما کمک خواهد کرد.

دبیر شورای عالی در پایان تصریح کرد: ایجاد سامانه تمام الکترونیک یکپارچه مستندسازی فرایندها و فرآورده‌های دبیرخانه، تأمین اعتبارات و اصلاح ساختار شورا از ضروریات ارتقای عملکرد است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.