میرزایی: رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایفای نقش شهروندی در جهان است
یک نماینده سابق گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مبارزه با همه‌گیری کرونا فقط یک دستور حکومتی نیست بلکه ایفای نقش شهروندی در جهان است.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با ضرورت توجه به پروتکل‌های بهداشتی در راستای ایفای نقش شهروندی، اظهار کرد: طبق قانون حیات یک جامعه به رابطه مردم با مردم و مردم با حاکمیت بستگی دارد. اگر یکی از این دو طرف به نقش خود توجه کافی نداشته باشند توازن اجتماع به هم می‌خورد.

وی ادامه داد: در این راستا باید به دو موضوع حقوق و وظایف اشاره کرد. در یک جامعه پویا رابطه میان حقوق شهروندی و وظایف شهروندی رابطه‌ای مستقیم است. در حالی که مردم حقوقی دارند تکالیفی هم دارند و همانطور که انتظار دارند دولت حقوق شهروندی آنان را رعایت کند باید به وظایف شهروندی خود پایبند باشند.

این نماینده سابق مجلس گفت: اگر در موضوع کرونا شکست بخوریم، فقط دولت کم کاری نکرده است بلکه نشان می‌دهد بسیاری از مردم وظایف خود را نسبت به جلوگیری از شیوع این بیماری انجام نداده اند.

وی یادآوری کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مبارزه با همه‌گیری کرونا فقط یک دستور حکومتی نیست بلکه ایفای نقش شهروندی در جهان است؛ تجربه جهانی نشان داده که رعایت پروتکل‌ها اثرگذار است.

میرزایی در پایان چنین ابراز عقیده کرد: برخی اوقات به دلیل فاصله ای که میان دولت و ملت وجود دارد مردم عکس آن چیزی که از آن‌ها خواسته شده را انجام می دهند؛ این در حالیست که مساله کرونا به حیات و سلامت مردم بستگی دارد. می توان گفت دیگر بحث حقوق شهروندی نیست حتی بحث ایفای نقش حقوق جهانی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.