چگونه با پوشیدن ماسک احساس یکدیگر را درک کنیم؟
پوشیدن ماسک صورت به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل‌شده است و درحالی‌که این پوشش شیوع بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد اما می‌تواند ارتباط با دیگران را دشوار کند.

به گزارش نیوز، دکتر ابی روپر، متخصص گفتار و زبان بهترین روش‌ها را برای برقراری ارتباط با دیگران باوجود قرار گرفتن ماسک بر روی صورت توضیح داده است. عدم مشاهده چهره فرد یا ندیدن لب برای لب‌خوانی می‌تواند تعامل روزمره را سخت‌تر از حد معمول کند. این متخصص هشت نکته در مورد چگونگی درک دیگران در هنگام پوشیدن ماسک صورت را بیان کرده که در ذیل ارائه‌شده است:

قرار گرفتن در روبری شخصی که با او صحبت می‌کنید

ماسک صورت باعث تلاش بیشتر در ارتباطات با دیگران می‌شود، بنابراین ممکن است افراد به زمان بیشتری برای درک آنچه گفته شده نیاز داشته باشند.

به‌طور واضح و طبیعی صحبت کنید

از بلند کردن صدای خود، فریاد زدن یا اذیت بیش‌ازحد دیگران با صدای خود خودداری کنید. درواقع صدای بلند ارتباط را از گفت‌وگو خارج می‌کند.

از زبان بدن استفاده کنید

از شانه تا ابروهایتان را حرکت دهید با چشمان خود لبخند بزنید از هیجان و احساسات خود استفاده کنید تا پیام شما فراگیر شود.

اشاره کنید

اشاره کردن به خصوص در زمان خرید در فروشگاه‌ها مفید است.

نمایش دهید

اگر به یک شی اشاره می‌کنید، مفیدترین نوع ژست برای توصیف آن، نمایش استفاده از آن است. بنابراین اگر منظور شما موز است، کندن پوست موز را نمایش دهید و اگر تلفن است نشان دهید که آن را با دست برمی‌دارید.

نقاشی کنید یا بنویسید

این امر می‌تواند مفید باشد اگر سخنرانی با ماسک برای شما بسیار دشوار باشد.

از برنامه تشخیص صدا استفاده کنید

در اکثر تلفن‌ها برنامه‌های رایگانی وجود دارد درصورتی‌که فرد قادر به درک صحبت از طریق شنیداری نیست آن را به‌صورت نوشتاری تبدیل می‌کند.

دکتر روپر، عضو کالج رویال گفتار و زبان درمانی می‌گوید: "ما همیشه راهی برای ارائه پیام خود پیدا خواهیم کرد، اما پوشش چهره مواردی را به شکلی که عادت نداریم آهسته می‌کند. "

"پوشیدن ماسک بزرگترین چالش برای افرادی است که به‌طور عادی هیچ‌گونه مشکل ارتباطی ندارند، زیرا دنیا به‌خوبی تنظیم‌شده تا مردم بتوانند تنها از طریق گفتار با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. "

وی افزود: صحبت با افرادی که با آنها آشنا نیستید و شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی، سخت‌ترین تعامل با ماسک صورت خواهد بود.

وی گفت: "پیام من این است که برای صحبت از افرادی که نیاز به روشی برای بیان دارند، یاد بگیریم، زیرا آنان برای سازگاری و استفاده از سایر ابزارهای موجود برای درک دیگران استفاده می‌کنند. "

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.