ارجاع برگزارکنندگان مراسم عروسی و ترحیم در استان مرکزی به مراجع قضایی
استاندار مرکزی گفت: افرادی که بی توجه به مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان مراسم عروسی و ترحیم برگزار کنند، به دستگاه‌ قضایی ارجاع می‌شوند.

سید علی آقازاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ممنوعیت برگزاری مراسم‌های عروسی و ترحیم، بیان کرد: امروز استان مرکزی وضعیت مناسب‌تری نسبت به باقی استان‌ها دارد، ولی این امر نباید ما را مغرور کند. امیدواریم که مردم به هیچ عنوان اقدام به برگزاری مراسم‌های عروسی و ترحیم نکنند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود مردم همکاری خود را به مانند گذشته با مسئولان داشته باشند، افزود: متاسفانه تعداد اندکی از مردم هنوز به پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی توجه ندارد، اما حدود ۷۰ درصد مردم در اماکن عمومی از ماسک استفاده می‌کنند که در قطع کردن زنجیره انتقال می‌تواند بسیار موثر باشد.

آقازاده تصریح کرد: اگر کوچکترین کوتاهی صورت گیرد یک ماه دیگر وضعیت کنونی استان‌های قرمز را تجربه خواهیم کرد، اما امیدواریم این شرایط را پیش رو نداشته باشیم.

وی با اشاره به نظارت‌های جدی در برگزاری مراسم‌های عروسی و ترحیم گفت: در حال حاضر بازرسان، فرمانداران، اعضای ستاد مقابله با کرونا در استان، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، بازرسین تعزیرات و سازمان صمت، دستگاه قضایی در تلاشند تا تمامی مصوبات قرارگاه پدافند زیستی به دقت اجرایی شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در صورتی که در اجرای مصوبات کوتاهی شود و شاهد برگزاری چنین مراسم‌هایی باشیم قطعا افراد به دستگاه‌ قضایی معرفی می شوند و سیر مراحل قانونی انجام می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.