ماسک را تنها از داروخانه‌ها بخرید
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به ویدئوهای منتشرشده در خصوص جمع‌آوری و فروش مجدد ماسک‌های استفاده شده توسط زباله‌گردها، بر لزوم خریداری ماسک از داروخانه‌ها تاکید کرد.

دکتر آرش یلالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مردم باید ماسک را از داروخانه‌ها تهیه کنند نه از دست‌فروشان و با توجه به احتمال فروش مجدد ماسک‌های پارچه‌ای استفاده‌شده، به هیچ وجه نباید این ماسک‌ها خریداری شود.

وی افزود: توصیه نمی‌شود که ماسک‌های پارچه‌ای خریداری شوند بلکه مردم می‌توانند این ماسک‌ها را در منزل، درست کنند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ماسک‌های سه لایه جراحی نیز اگر برای استفاده مجدد شسته شوند، ساختار خود را از دست می‌دهند و قابل استفاده نیستند. امکان استفاده مجدد از این نوع ماسک وجود ندارد و مردم تنها می‌توانند ماسک سه لایه را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

یلالی در خصوص نحوه صحیح امحای ماسک‌ها گفت: تکه تکه کردن ماسک هنگام امحا برای جلوگیری از سوءاستفاده زبالگردها، توصیه نمی‌شود زیرا دست‌کاری ماسک ممکن است موجب آلوده شدن فرد شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان همچنین با اشاره به اصول استفاده از ماسک، بیان کرد: فردی که از ماسک استفاده کرده، نباید به لایه خارجی یا داخلی ماسک دست بزند زیرا ذرات آلوده به لایه خارجی ماسک می‌چسبند با این حال مشاهده می‌کنیم مرتبا افراد این لایه را لمس می‌کنند که این کار بسیار اشتباه است. هنگام برداشتن ماسک از صورت نیز باید از بندی که دور سر یا گوش پیچیده شده خارج شودو ماسک در محل مطمئن دفع شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.