وضعیت بروجرد خوب نیست
معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: وضعیت بروجرد خوب نیست.

عبدالرحیم رحیمی در جلسه ستاد مقابله با کرونا بروجرد که امروز ۲۴ تیرماه در محلس سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون ۱۶۱ هزار و ۴۰۹ نفر در شهرستان ویزیت شده که تاکنون ۲۶۳۲ نفر مبتلای قطعی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۹۸ نفر بر اثر این بیماری در شهرستان فوت کرده‌اند؛ در حال حاضر ۴۱ نفر بستری و ۵۸ نفر در انتظار جواب آزمایش هستند.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه وضعیت بروجرد خوب نیست، خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با بیماری کرونا جلوگیری از تجمع، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک است.

رحیمی اضافه کرد: چاپخانه‌ها حق چاپ اعلامیه ترحیم ندارند در غیر این‌صورت با آنها برخورد می‌شود و هیچ‌گونه بنری در رابطه با فاتحه و عزا نباید زده شود.

وی بیان کرد: تجمع در دفاتر ازدواج و طلاق نباید صورت گیرد، اگر مراسمات عروسی خارج از خانه برگزار شود با شدت با آنها برخورد می‌شود.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: هیچ‌گونه مداحی نباید در مساجد صورت گیرد و در مراسم تشییع نیز بیش از ۱۵ نفر مجاز به شرکت در مراسم نیستند.

رحیمی اظهار کرد: اگر یک نفر بدون ماسک به اداره‌ای وارد شود رئیس آن اداره مسئول است؛ ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک ممنوع است.

وی تصریح کرد: هرگونه مراسمات کلنگ‌زنی و افتتاحیه نباید برگزار شود و اگر نمایندگان شهرستان برای سرکشی خواستند به‌جایی بروند هیچ رئیس اداره‌ای حق همراهی با آنان را ندارد.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: شهرداری موظف است روشنایی تفرجگاه‌ها را خاموش و پارک‌ها را غرقاب کند که کسی نتواند وارد آنجا شود.

رحیمی اضافه کرد: نیروی انتظامی نیز باید با ماشین‌های افرادی که در کنار پارک توقف کرده برخورد کند؛ دهیاران از برگزاری مراسمات در روستا جلوگیری کنند در غیر این‌صورت با بخشداران برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: در سطح شهرستان باید امر به ماسک و نهی از تجمع و نشستن انجام شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.