امیدواریم تا هفته دیگر از پیک "کرونا" عبور ‌کنیم
استاندار کرمانشاه با اشاره به کاهشی شدن سیر بیماری کرونا در استان گفت: اگر مردم همکاری کنند این امید هست که تا یک هفته دیگر از پیک کرونا عبور کنیم.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (۲۴ تیر) با شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه به بحث کرونا اشاره و با تقدیر از زحمات شهرداری کرمانشاه در مقابله با شیوع این بیماری گفت: ۵۰ درصد مردم استان در شهر کرمانشاه ساکن هستند و اگر نتوانیم این بیماری را به خوبی مدیریت کنیم، قطعا کرمانشاه ضربه سختی خواهد خورد.

وی به تردد بسیار مردم در پارک‌ها و فضاهای سبز شهری اشاره کرد وافزود: در این زمینه نمی‌توان از قوه قهریه استفاده کرد و اینجاست که شهرداری و نیروهای آن باید با مردم صحبت کرده و به صورت لسانی آنها را از تردد در این فضاها منع کنند.

بازوند با اشاره به قرارگیری استان در پیک کرونا گفت: در حال حاضر با شیب ملایمی در حال پشت سرگذاشتن این پیک هستیم و امیدواریم با همکاری مردم از بیماری عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه مردم به همکاری خوب خود در این زمینه ادامه دهند، اُمید داریم تا هفته آینده از پیک کرونا خارج شویم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: یکی از اقدامات مهم دیگر شهرداری در بحث کنترل این بیماری، نظارت بر فعالیت تاکسیرانی و اتوبوسرانی است و باید به رانندگان اعلام شود که از سوار کردن مسافران بدون ماسک خودداری کنند.

وی افزود: هر مسافر بدونِ ماسک در اتوبوس و تاکسی حکم یک "بمب" را دارد که ممکن است به بیمار و یا مرگ تعدادی از مسافران منجر شود.

کاری کنید هرکس وارد شهر شد "کلانشهربودن" کرمانشاه را درک کند

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور، گفت: در این شرایط انجام کارهای اقتصادی بسیار دشوار است و مجموعه های شهرداری دچار مشکلات فراوان مالی شده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه شهردار کرمانشاه با روحیه جهادی و با صبر و پشتکاری که دارد، امور شهر را با دشواری‌های فراوان آن به پیش می برد که این امر جای قدردانی دارد.

بازوند تصریح کرد: در حال حاضر مجموعه استانداری، شهرداری و شورا همکاری خوبی با هم دارند و این تعامل و همکاری باید استمرار یافته و بیشتر شود.

وی به برخی حواشی ایجاد شده پیرامون اقدامات شهرداری در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: برخی بی مهری‌ها نسبت به کار شهرداری کرمانشاه صورت می گیرد که خستگی را بر تن نیروهای شهرداری می گذارد، اما خوشبختانه شهردار کرمانشاه با سعه صدر از این مسائل عبور کرده و شهر را درگیر حواشی نمی کند که کار درست هم همین است.

بازوند با بیان اینکه کرمانشاه بعد از گذشت ۲۵ سال از ثبت هشتمین کلانشهر کشور توانست عنوان نهمین کلانشهر را از آن خود کند، گفت: یکی از نگرانی‌های من بعد از این ماجرا، این بود که شهر باید توسط شهرداری قوی طوری آماده‌سازی شود که کلانشهر شدن آن برای هر فردی که وارد شهر می‌شود محسوس باشد که خوشبختانه با حضور شهردار فعلی این اتفاق رخ داده و انجام این اقدامات باید ادامه داشته باشد.

وی بر بحث جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در انجام امور شهری و اجرای پروژه های شهری تاکید کرد وافزود: از اقدامات مهم دیگر بحث زیباسازی شهر است که به خوبی در دستور کار شهرداری کرمانشاه قرار گرفته و باید با شدت بیشتری ادامه یابد.

بازوند رسیدگی به مسائل ترافیکی شهر را از دیگر نکات حائز اهمیت در اداره شهر عنوان کرد وافزود: تسهیل ترافیک تنها با استفاده از نیروهای راهور امکانپذیر نیست و باید اقدامات زیرساختی هم در این زمینه انجام شود که از جمله آن بحث احداث تقاطع است که این مهم با جدیت در دستور کار شهرداری کرمانشاه قرار گرفته است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کارهای بزرگی در شهر صورت گرفته و یا در حال انجام است، تاکید کرد: شهرداری باید اقدامات صورت گرفته را با قدرت بیشتری اطلاع رسانی کند تا مردم بدانند که کارهای بزرگی در شهر در حال انجام است.

بازوند بر رسیدگی به ارتقای سرمایه اجتماعی شهر هم تاکید کرد وافزود: شهرداری باید در کنار رسیدگی به وضعیت عمران شهری و ساخت و سازهای آن، به مسئله سرمایه اجتماعی هم توجه ویژه داشته باشد و برای ارتقا این سرمایه برنامه هایی را طرح ریزی کند.

در برخورد با "دستفروشان" ملایم باشید

وی در ادامه به معضلات و آسیب های اجتماعی در حاشیه شهر اشاره و تصریح کرد: شهرداری باید قطعا با تخلفات برخورد کند، اما نحوه آن باید بگونه ای باشد که معضل جدیدی ایجاد نکند که شهر و مردم از آن متضرر شوند.

وی افزود: امسال شرایط اقتصادی سختی داریم و پیش از کرونا، ویروس تحریم ضربه هایی به کشور وارد کرده و در این شرایط همه باید با مردم تعامل بیشتری داشته باشند.

استاندار کرمانشاه به فعالیت دستفروشان اشاره و تصریح کرد: باید جان و نان مردم در این شرایط با هم دیده شود و تا حد امکان باید بصورت زبانی از دستفروشان بخواهید که در جای ممنوعه بساط نکنند.

بازوند خاطرنشان کرد: این تعامل بدین معنی نیست که هر کس هرکاری بخواهد در شهر بکند و مهندسی اجتماعی شهر که پایه گذار امنیت شهر است را به هم بزند. دراینجا بحث برخورد مناسب و تعامل بیشتر با دستفروشان مطرح است.

وی در ادامه با اشاره به بروز برخی اختلاف سلیقه‌ها در بدنه شهرداری و شورای شهر گفت: همه یک خانواده هستید و نباید اجازه دهید کسی از این اختلاف سلیقه‌ها که کاملا طبیعی است سوء استفاده کند. بهتر است شهرداری و شورای شهر در هر مسئله ای که اختلاف نظر دارند قانون را ملاک عمل خود قرار دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.