رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: از همین حالا باید برای پاییز آماده شویم
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از روند کاهشی مبتلایان کرونا در استان خبر داد و افزود: این سیر کاهشی از چند روز گذشته شروع شده و امیدواریم با همکاری مردم استمرار یابد.

دکتر محمودرضا مرادی در نشست امروز(۲۴ تیر) ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کاهشی شدن سیر بیماری کرونا در استان گفت: در ۱۰ روز گذشته تعداد موارد بستری مبتلا به کووید ۱۹ در استان روند کاهشی داشته که این امر نتیجه زحمات کادر بهداشت و درمان و همکاری مردم در رعایت نکات بهداشتی است.

وی افزود: مهمترین مسئله این است که مردم باید همواره پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد استمرار روند کاهشی مبتلایان و بیماران بستری باشیم.

مرادی به مناسبت‌ها و آزمون های پیش رو اشاره کرد وافزود: با توجه به رویداد مهم کنکور سراسری و فرارسیدن ماه محرم و شروع ایام سوگواری امام حسین(ع) باید پروتکل های بهداشتی ویژه‌ای در این خصوص اجرا شود.

وی افزود: تجربه کشوری نشان داده شهرهایی که از پیک بیماری کرونا عبور کرده اند، ممکن است دوباره با پیک بیماری مواجه شوند و ما باید همیشه آمادگی لازم را برای مقابله با شرایط داشته باشیم.

مرادی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال افزایش شیوع کرونا در پاییز، از هم اکنون بایستی به فکر فراهم کردن تخت‌ها و تجهیزات همچون اکسیژن برای مهر ماه باشیم.

وی افزود: همکاران اپیدمیولوژیست باید براساس مسائل علمی، پیش بینی های لازم برای نیاز استان به تعداد تخت های ویژه و ICU را داشته باشند تا بر اساس تجهیزات و امکانات مورد نیاز ، نقشه راه مناسب جهت مقابله با بیماری کرونا در فصل پاییز در دانشگاه تدوین شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به تصمیمات مناسب ستاد کرونای استان هم اشاره کرد و افزود: در ستاد کرونای استان تصمیمات مناسبی اخذ شده از جمله اینکه با صاحبان مجالس عزا و شادی برخورد می شود که این موارد بسیار کمک کننده است. همچنین در این ستاد مقرر شد از افرادی که جزو پروتکل انجام آزمایشات تشخیصی کرونا نیستند، تنها در قبال اخذ وجه برای آنان آزمایش انجام شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.