برگزاری نخستین جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر
مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان از برگزاری نخستین جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر خبر داد.

قدرت‌اله مرادیان امروز ۲۴ تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نخستین جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر با عنوان قصه‌گوی صبا با هدف ترویج فرهنگ قصه‌گویی و ارتقای دانش اقتصادی کودکان روستایی و عشایر در استان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: همزمان با شیوع موج دوم کرونا، این صندوق با هدف پُرکردن اوقات فراغت کودکان روستایی و عشایر و نیز تقویت مهارت قصه‌گویی، گردآوری داستان‌های بومی، قصه‌های محلی و فولکلور، نخستین جشنواره قصه‌گویی کودکان روستایی و عشایر را برگزار می‌کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان خاطرنشان کرد: افزایش دانش اقتصادی و آشنایی با مفهوم پس‌انداز و تقویت روحیه آینده‌نگری در کودکان از دیگر اهداف این جشنواره است.

مرادیان اضافه کرد: تمام کودکان ۵ تا ۱۲ ساله روستایی و عشایر در سراسر کشور می‌توانند برای شرکت در این جشنواره، یکی از قصه‌های بومی محل زندگی خود یا قصه خیالی خود با محوریت شخصیت یک «قلک جادویی» را رو به دوربین تلفن همراه، تعریف کنند و ویدئوی ضبط شده را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی بیان کرد: کودکان علاقه‌مند روستایی و عشایر سراسر کشور می‌توانند تا تاریخ ۲۰ مردادماه ویدئوهای ضبط شده خود را از طریق واتساپ به شماره ۰۹۱۲۷۹۸۴۴۰۲ یا ایمیل به آدرس ghesegoo.saba@gmail.com ارسال کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان ادامه داد: برندگان جشنواره ۲۵ تا ۳۰ مردادماه معرفی خواهند شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.