تعطیلی نمازجمعه در ۵ شهر استان سمنان/توزیع ماسک و ایجاد فاصله ۹۵ سانتیمتری بین نمازگزاران
مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان از تعطیلی نمازجمعه در پنج شهر این استان به دلیل شرایط پرخطر شیوع کروناویروس خبر داد.

محمدحسن پیرچه در گفت‌وو با خبرنگاران اظهار کرد: نمازجمعه در شهرهای مهدیهر، گرمسار، ایوانکی، شهمیرزاد و درجزین به دلیل خطر شیوع کووید۱۹ برگزار نخواهد شد.

وی با اشاره به وجود نمازجمعه در ۱۹ شهر این استان خاطرنشان کرد: با تعطیلی نمازجمعه در این پنج شهر، نماز عبادی سیاسی جمعه در ۱۴ شهر دیگر استان برگزار خواهد شد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص تمهیدات این ستاد در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت نمازگزاران در شهرهایی که نمازجمعه در آنها برگزار می‌شود، علاوه بر حفظ فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک نیز الزامی شده است. وی با بیان اینکه ستاد نمازجمعه، هر هفته، تعدادی ماسک در بین نمازگزاران فاقد ماسک توزیع می‌کند تصریح کرد: فاصله بین نمازگزاران نیز ۹۵ سانتیمتر تعیین شده تا ریسک خطر ابتلا به این بیماری به حداقل ممکن برسد.

پیرچه با اشاره به در پیش بودن سالروز برگزاری اولین نمازجمعه در کشور خاطرنشان کرد: نمازجمعه در این چهار دهه همواره یکی از مراکزی بوده که مورد هدف دشمنان بوده است و همین گویای اهمیت جایگاه این تریبون مقدس است.

این مدیر مسوول در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا در خصوص احتمال تعطیلی نمازجمعه در دیگر شهرهای این استان اظهار کرد: به محض اینکه هر کدام از شهرهای استان وارد شرایط پرخطر شده و وضعیت آنها قرمز شود، نمازجمعه در آنها موقتا تعطیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه با وجود تعطیلی نمازجمعه در ماه های اولیه شیوع این بیماری، اقدامات زیادی در ارتباط با این بیماری همه گیر داشتند افزود: ائمه جمعه استان در بحث شیوع کووید ۱۹همکاری و همراهی بسیار خوبی با ستاد استانی مقابله با کرونا داشتند. وی تقدیم شهدای محراب را نمودی از اهمیت نمازجمعه و کینه و دشمنی دشمنان انقلاب با این نهاد تاثیرگذار ارزیابی و تصریح کرد: نمازجمعه پایگاهی برای ایجاد وحدت و انسجام در داخل نظام است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در اولین جمعه بعد از هجرت از مکه به مدینه نمازجمعه را اقامه فرمود ادامه داد: این مهم نشان دهنده این است که اگر مسلمانان تشکیل حکومت دهند باید در اولین فرصت نمازجمعه را برپا کنند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان از نمازجمعه به عنوان تریبونی مهم نام برد که حاکمیت از طریق آن با مردم ارتباط برقرار می‌کند اضافه کرد: هر حاکمیتی برای طرح مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و...و طرح حقوق متقابل مردم و حکومت باید یک جایگاه و پایگاه ویژه داشته باشد، که این پایگاه در جمهوری اسلامی همان نمازجمعه است.

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب نیز به صورت محدود نیز نمازجمعه‌هایی برپا می‌شود افزود: برپایی مداوم نمازجمعه و طرح آن به عنوان یک پایگاه مهم سیاسی، عبادی، اجتماعی و فرهنگی محصول جمهوری اسلامی و از ارمغان‌های انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل است.

پیرچه با بیان اینکه ستاد نمازجمعه هر ساله در آستانه سالروز اولین نمازجمعه کشور برنامه‌های متعددی برگزار می‌کند گفت: امسال نیز برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده اما با توجه به شرایط ناشی از خطر شیوع کروناویروس ،شکل برگزاری این برنامه‌ها متفاوت از گذشته است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.