برگزاری مراسم در تالارهای البرز ممنوع است/مبالغ بیعانه بازگشت داده شود
رئیس اتحادیه صنف تالار داران گفت: برگزاری هر گونه مراسم در تالارهای پذیرایی استان البرز تا اعلام وضعیت سفید از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوع است .

رضا سلطان محمدی گفت: همانگونه که شهروندان گرامی کرج و دیگر ساکنان استان البرز اطلاع دارند، موج دوم بیماری کرونا و افزایش تعداد مبتلایان در این استان، موجب اعمال محدودیت‌های جدید و صدور دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا شده است که طی آن فعالیت برخی صنوف از جمله تالارهای پذیرایی و برگزاری هرگونه مراسم یا اجتماع تا برگشت اوضاع به شرایط عادی، ممنوع شده است .

به گزارش ایسنا به نقل از اتاق اصناف البرز، وی افزود: در همین راستا و به منظور نظارت بر اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا، طرح گشت‌های بازرسی از تالارهای پذیرایی با همراهی بازرسان واحد بازرسی و نظارت اصناف و اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی در دستور کار این اتحادیه صنفی قرار گرفته است .

سلطان محمدی افزود: طی روزهای گذشته و پس از صدور دستورالعمل های جدید بهداشتی، اکیپ‌های مجرب بازرسی، فعالیت کلیه تالارهای پذیرایی را به طور نامحسوس زیر نظر دارند و در صورت مشاهده بی توجهی به ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا، با متصدی تالار برخورد قانونی خواهند کرد .

رئیس صنف تالار داران کرج افزود: کلیه قراردادهای منعقد شده در ایامی که فعالیت تالارها بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا ممنوع اعلام شده لغو و متصدیان تالارها مکلف به عودت تمامی مبلغ بیعانه یا پیش پرداخت به طرف قرارداد هستند .

وی افزود: به تازگی گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت سالن‌های کوچک پذیرایی و برگزاری مراسم مختلف در این سالن‌ها تحت عنوان اتاق عقد و سالن پذیرایی به اتحادیه واصل شده است که از این فرصت استفاده کرده و یاد آور می‌شوم که برای فعالیت این قبیل اماکن هیچ گونه تعریفی در قانون نظام صنفی وجود ندارد و هیچ یک از این سالن‌ها از اتحادیه مجوز فعالیت یا همان پروانه کسب را دریافت نکرده‌اند . بنابراین انعقاد هر گونه قرار داد و استفاده از خدمات آنها، از منظر این اتحادیه صنفی وجاهت قانونی ندارد و مسئولیت برگزاری مراسم در این اماکن به عهده مشتری است .

وی تصریح کرد: اعضای صنف تالار داران کرج در جریان شیوع ویروس کرونا، دچار صدمات و خسارات فراوان مالی شده اند و بسیاری از این تالارها تا آستانه ورشکستگی و تعطیلی کامل پیش رفته‌اند لذا حمایت دولت از این صنف از طریق اعطاء تسهیلات بانکی با سود پایین، اختصاص بسته‌های حمایتی، بخشودگی و تخفیف مالیاتی و ...ضروریست .

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.