هرمزگان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا؟!
در حالی که در ۲۴ساعت گذشته، ۵ بیمار کرونایی دیگر در هرمزگان جان باختند و شمار فوتی‌ها به ۳۹۲ نفر افزایش یافت اما قرار گرفتن در وضعیت قرمز یا هشدار نیز به اما و اگرهایی تبدیل شده است.

به گفته دکتر فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان نیز اکنون ۴۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری اند که از این شمار ۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۴۳ نفر از آن‌ها وخیم است و تاکنون ۴۴ هزار و ۳۲۶ آزمایش کووید ۱۹ در استان انجام شده است.

این در حالی است که به گفته دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت طی دو روز گذشته استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند و هرمزگان با یک درجه تنزل به جمع استان های در وضعیت هشدار پیوست.

اما شاید واکنش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به این موضوع جالبتر باشد، که وی همچنان هرمزگان را در بین استان های با وضعیت قرمز قلمداد می کند.

دکتر حسین فرشیدی روز گذشته(۲۳ تیرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: بر اساس دستورالعمل اعلام شده به مراکز تصمیم گیری همچون استانداری، همه شهرهای هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی تصریح کرد: هرچند از ابتدای این هفته شمار بستری‌ها و فوتی‌های مبتلا به کرونا در استان اندکی بهبود یافته است ولی برای جلوگیری بیشتر از شیوع کرونا، مردم حتما شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فرشیدی با اشاره به اینکه مراجعه بیماران به بیمارستان‌های استان به علت نگرانی از ابتلاء به کرونا کاهش یافته است، اضافه کرد: بیماران بویژه بیماران خاص همچون بیماران قلبی خواست بدون نگرانی برای دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، حال "قرمز یا وضعیت هشدار" هرکدام که باشد حال این روزهای هرمزگان خوب نیست و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش احساس می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.