رئیس علوم پزشکی گلستان: مردم دو هفته رعایت کنند به وضعیت زرد و سفید برمی‌گردیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه همه شهرستانهای گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: اگر مردم طی دو هفته آینده پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، شهرهای استان به وضعیت زرد و سفید برخواهند گشت.

عبدالرضا فاضل ظهر امروز ۲۳ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روند شیوع مجدد کرونا در استان، اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم مانند اسفند و فروردین اصول بهداشتی را با جدیت رعایت کنند؛ در غیر این صورت مجدداً به پیک اسفندماه برمی‌گردیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد نمونه‌گیری کرونا در استان به ۴۰۰ نمونه هم رسید، افزود: تاکنون ۱۲ هزار نمونه کرونا در استان از مردم اخذ شده که ۴۰ درصد آنها مثبت بوده‌ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به آخرین وضعیت بیماران بستری در استان، تصریح کرد: در حال حاضر ۶۸۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۴ نفر در بخش آی سی یو بستری‌اند.

فاضل به وضعیت بیماران بستری در گرگان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۸ نفر در بیمارستان ۵ آذر و ۷۷ نفر در بیمارستان صیاد شیرازی بستری هستند.

وی با بیان اینکه در گنبدکاووس با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم، گفت: برای حل این موضوع علاوه بر تبدیل بخش‌های دیگر به بخش کرونا، بیمارستان‌های مینودشت و آزادشهر به‌عنوان پشتیبان این شهر در نظر گرفته شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: تاکنون بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی، ۵۱۹ نفر در گلستان براثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند. بالغ بر ۶۰ درصد از این افراد دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.