واکنش ولایتی به نامه اصلاح‌طلبان: مذاکره با ترامپ معنایی جز تسلیم ندارد
رئیس‌ هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه ازاد گفت: مذاکره با شخصی که به هیچ یک از توافق‌نامه‌های بین‌المللی پایبند نیست، معنایی جز تسلیم ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاداسلامی در همایش "استاد بسیجی، تحول انقلابی، دانشگاه تمدن‌ساز" که به مناسبت بزرگداشت شهید چمران و روز بسیج اساتید پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۳۰‌خرداد) در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیج یک عنوان عام برای تمامی صنوف و سازمان‌های در کشور است، گفت: پیروزی‌هایی که در این سال‌ها در میدان نبرد و علم به دست آمده در سایه همین تشکل‌ها است که تحت سایه پرچم مقدس جمهوری اسلامی بوده است.

وی افزود: ما در سازمان بسیج اساتید دو وظیفه عام و خاص داریم. وظیفه عام حضور در چنین تشکل‌هایی برای مشارکت در رسیدن به اهداف انقلاب است. اما وظیفه خاص ما مشارکت اصلی در احیای فرهنگ و تمدن اسلامی است زیرا تمدن اسلامی مجموعه دستاوردهای جامعه است که با بهره‌گیری از توان علمی به دست می‌آید.

به گفته ولایتی هرگاه مسلمانان در تاریخ قدرتمند بودند، تمدن اسلامی نیز به همان نسبت دارای برتری و قدرت بوده است. امروز که در جهان اسلامی، به برکت جمهوری اسلامی بیداری اسلامی شکل گرفته شاهد هستیم که کشورهای جهان اسلامی در پی بازیابی استقلال ملی خود هستند.

وی تصریح کرد: برخی‌ها امروز مغالطه می‌کنند که با توجه به شرایط جهان باید ملت‌ها با هم همکاری داشته باشند و استقلال ملی معنایی ندارد. در صورتی که اگر روابط میان ملت‌ها به شکل عادلانه شکل گیرد امری مثبتی است ولی اگر این‌گونه القا شود که همه کشورها با هم برابر‌اند ولی یک سری از کشورها برابرتر است، غلط است؛ به طور مثال آمریکا می‌گوید که کشوری برابرتر است و از کشورهای دیگر به عنوان گاو شیرده یاد می‌کند.

**واکنش به نامه اصلاح‌طلبان تندرو درباره مذاکره با آمریکا

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نامه تعدادی از اصلاح‌طلبان تندرو و اپوزوسیون خارج‌نشین درباره لزوم مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: این‌هایی که این خوش خدمتی را به ترامپ می‌کنند بدانند که اگر تاریخ مصرف آنها تمام شود، گرین‌کارت خودشان و فرزندانشان توسط آمریکا باطل می‌شود.

وی اضافه کرد: مذاکره با شخصی که به هیچ یک از توافق نامه‌های بین‌المللی پایبند نیست و حتی به تعهداتی که به متحدان خود داده است نیز پایبندی ندارد، معنایی جز تسلیم در برابر آمریکا ندارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.