ضرورت از سرگیری ضدعفونی‌کردن معابر شهری و روستایی
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان و رئیس کمیته پدافتد زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان بر ضرورت از سرگیری ضدعفونی‌کردن معابر شهری و روستایی از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این استان تاکید کرد.

ایرج کارخائی ۲۲ تیرماه در جلسه کمیته پدافتد زیستی ستاد مبارزه با کرونا استان با اشاره به روند صعودی شیوع کروناویروس در روزهای اخیر در کشور اظهار کرد: باید در این شرایط، ضد عفونی کردن شهرها، معابر شهری، اماکن،‌ مجتمع‌های مسکونی، تجاری، مراکز خرید، پارک‌ها، تاسیسات، سیستم حمل و نقل عمومی و دیگر مراکز توسط شهرداری ها و دهیاری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی بر لزوم تامین مواد اولیه ضدعفونی توسط سازمان صمت، تاکید و تصریح کرد: انتظار می‌رود که دستگاه های اجرایی، شهرداری ها، دهیاری ها، سپاه ماسداران انقلاب اسلامی، ناجا، ارتش و سایر ارگان‌های استان امکانات، تجهیزات و ماشین الآت خود را برای از سرگیری ضدعفونی معابر و مبارزه با این بیماری، در اختیار مسوولان ذی‌ربط قرار دهند.

رئیس کمیته پدافتد زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان بر لزوم واکاوی اقدامات پیشگیرانه قبل و بررسی میزان اثرگذاری‌ آنها تاکید و اظهار کرد: نقاط قوت اقدامات قبلی مبارزه با این بیماری مورد کاوش قرار گرفته و تقویت شود و نقاط ضعف نیز از طریق آسیب شناسی احصا و برطرف شود تا در این برهه بتوانیم با استفاده از تجارب گذشته، ‌موفق‌تر عمل کنیم.

وی با اشاره به لزوم ضدعفونی گسترده در برخی مناطق با ریسک بالاتر ادامه داد: هدفمند و هوشمند سازی ضدعفونی‌ها در این مقطع، امری بسیار حائز اهمیت است و نیاز است تا دانشگاه های علوم‌ پزشکی سمنان و شاهرود، اماکن دارای اولویت را مشخص کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با بیان اینکه متاسفانه این روزها شاهد اوج‌گیری مجدد این بیماری هستیم ادامه داد: مقابله با کرونا محدود به کشور ما نیست و همه دنیا امروز با این بیماری همه‌گیر مواجه است.

وی بر لزوم تعامل و همکاری بین دستگاهی تاکید و خاطرنشان کرد: رمز موفقیت ‌ما در مقابله با کرونا، وحدت، انسجام و هماهنگی بیشتر است و در این خصوص همچنان استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی، مردمی، بسیج و تشکل های مردمی و مذهبی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

کارخائی با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل بیمارستانی گفت: همه باید بکوشیم تا پایداری بدست آمده در بحث مدیریت کرونا حفظ و حراست شده و تلاش های بی دریغ پرستاران، پزشکان و مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، از بین نرود.

وی با تقدیر از توجه مردم به پرتگل‌های بهداشتی و توصیه‌های وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه در مبارزه با این بیماری در استان، شاهد حضور مطلوب و مشارکت بی‌نظیر مردم در امر فاصله گذاری اجتماعی و رعایت ‌پروتکل‌های بهداشتی بودیم که امروز نیز مجددا نیاز است تا رعایت شئونات مبارزه با این بیماری مورد کوشزد قرار گیرد.

این مدیر مسوول بر ضرورت ترغیب مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و ...تاکید کرد و افزود: از ابتدای مبارزه با این‌ بیماری در استان و کشور، شاهد صحنه های مشارکت و همدلی به یاد ماندنی با حضور تشکل‌های مردمی، بسیجی، جهادی و مذهبی بودیم که شور و نشاط خاصی را به سراسر استان بخشیده بود و امروز نیز با همفکری، همدلی، برنامه ریزی، انسجام و وحدت باید این صحنه های ایثار، فداکاری و تلاش در استان مجددا تکرار شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.