درخواست دانشجویان از اعضای شورای نگهبان: مقابل فشارها برای تصویب "پالرمو" بایستید
بسیج دانشجویی ۱۰ دانشگاه بزرگ تهران طی نامه‌ای به دبیر و اعضای شورای نگهبان تاکید کردند: قاطعانه مقابل فشارها درباره تصویب "پالرمو" در این نهاد بایستید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، بسیج دانشجویی ۱۰ دانشگاه بزرگ تهران طی نامه‌ای به دبیر و اعضای شورای نگهبان درباره تصویب لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی(پالرمو) تاکید کردند: قاطعانه مقابل فشارهایی که برای تصویب این لایحه و لایحه‌های آتی مرتبط با نظام سلطه بر شورای نگهبان وارد می شود، بایستید.

بیشتر بخوانید

گزارش: پالرمو در ایستگاه آخر؛ شورای نگهبان "لایحه جنجالی" را تایید می‌کند؟

در بخشی از این نامه آمده است: مسئله‌ای که موجب شده تا تعدادی از دفاتر بسیج دانشجویی نامه‌ای تخصصی خطاب به اعضای محترم شورای نگهبان بنویسند، تصویب لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی(پالرمو) است که چند روز قبل دوباره در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و جهت تایید به شورای نگهبان ارسال گشته است. لایحه‌ای که در راستای اجرای الزامات ۴۱ گانه ی FATF از طرف دولت به مجلس ارسال شده بود.

اصلی‌ترین مواردی که موجب نگرانی امت انقلابی نسبت به عواقب خطرناک تایید این لایحه در شورای نگهبان می‌شود، بدین شرح است:

مغایرت با قانون اساسی:

طبق اصل ۲ و ۳ قانون اساسی بایستی جلوی نفوذ اجانب و سلطه‌پذیری گرفته شود.

طبق اصل ۴ قانون اساسی قوانین و مقررات مصوب در مجلس بایستی منطبق با اسلام باشند. بر مبنای آیه شریفه قرآن «لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا « که مشهور به قاعده ی نفی سبیل است، بایستی از تسلط کفار بر مومنان جلوگیری کرد. نکاتی که در ادامه ی نامه ذکر خواهد شد، اثبات می‌کند که تایید این لایحه و سایر لوایحی که در آبنده به احتمال زیاد توسط مجلس شورای اسلامی در ذیل موضوع FATF تصویب خواهد شد، موجب تسلط دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بر عرصه سیاسی، نظامی، اقتصادی و دیپلماسی کشور می‌گردد.

طبق اصل ۱۵۳ قانون اساسی، هر گونه قرارداد که موجب سلطه بیگانه بر منابع طبیعی و اقتصادی، فرهنگ، ارتش و دیگر شئون کشور گردد ممنوع است.

طبق اصل ۷۲ و ۹۴ قانون اساسی، مصوبات مجلس نبایستی با قانون اساسی مغایرت داشته باشند که تشخیص این امر نیز بر عهده فقها و حقوقدانان شورای نگهبان گذاشته شده است.

۲) ایجاد تعهدات مشکل آفرین برای جمهوری اسلامی ایران:

همانگونه که مستحضر هستید، در یک متن حقوقی، تک تک کلمات و عبارات معنای حقوقی خاصی دارند که یا در آنها مستتر است و یا اینکه توسط خود نویسندگان آن متن، معنا و تفسیر آن عبارت ذکر خواهد شد. آنچه که محل اختلاف نظر تفسیری ایران اسلامی با طرف مقابل بر سر متن الزام آور کنوانسیون پالرمو است، تعریف طرفین از واژه جرائم سازمان یافته و مصداق آن و به طبع، مصداق تروریست است. منظور طرف مقابل از تروریست، گروه هایی است که در مقابل سلطه جویی‌های استکبار جهانی ایستادگی می‌کنند.

من جمله حزب الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی که مستکبرین جهانی در آخرین اقدامشان نیز به دنبال وارد کردن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گروه‌های تروریستی بودند! اما آیا جمهوری اسلامی این گروه ها را تروریست می‌داند؟ قطعا خیر. از آنجاییکه ملاک عمل طرف مقابل، تفسیر خودش از متن این کنوانسیون است، لذا عضویت در این کنوانسیون منجر به خود تحریمی نهادهای انقلابی در داخل کشور خواهد شد.

هر چند در ماده ۳۹ این کنوانسیون حق شرط برای پذیرندهی این کنوانسیون پیش‌بینی شده است اما این امر مشروط بر آن است که دیگر اعضا نیز آن حق شرط را بپذیرند. اتفاقی که برای مصر افتاد به ما ثابت می‌کند که در صورت پذیرفتن عضویت ایران اسلامی در این کنوانسیون، در آینده با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهیم شد که برای خروج از آن مشکلات یا باید از آرمانهای انقلاب اسلامی دست بکشیم و یا اینکه فشارها و تحریم‌های جدید طرف مقابل را پذیرا شویم. چرا باید خود را در چنین دام بزرگی بیندازیم؟

متاسفانه مسئولین به بحث نفوذی که مقام عظمای ولایت بارها اشاره نمودند، توجه چندانی نمی‌کنند که نتیجه آن، دستگیری‌های متعدد جاسوسان در دفتر و بیت مقامات و مسئولین است که نمونه‌ آن، وجود جاسوس در تیم ارشد مذاکره کننده هسته‌ای بود که با اقدامات خود توانست ایران اسلامی را وارد چاهی کند که خروج از آن مستلزم صرف هزینه‌های بسیاری است.

این مسائل درمورد سایر الزامات FATF به طریق اولی وجود دارد. با تایید کامل لوایح مرتبط با FATF در مجلس و شورای نگهبان عملا جمهوری اسلامی ایران از چاله وارد چاهی خواهد شد که خروج از آن، مشکلات بسیاری برای ایران اسلامی ایجاد خواهد کرد.

تصویب سریع این لوایح آنقدر برای نظام سلطه حیاتی و مفید است که بارها مقامات غربی نسبت به تعلل مقامات کشورمان جهت تصویب آنها اعتراض کرده‌اند! بعنوان مثال «سیگنال مندلکر» معاون وزارت خزانه داری آمریکا نسبت به طولانی شدن روند تصویب FATF و لوایح وابسته به آن در مجلس ایران اعتراض نمود! آیا دشمن دلش به حال ما می‌سوزد؟ قطعا خیر. بلکه منافع او در تصویب این قراردادهای استعماری است.

ما جوانان انقلابی از شما عضو محترم شورای نگهبان می‌خواهیم تا این بار قاطعانه در مقابل فشارهایی که برای تصویب این لایحه و لایحه‌های آتی مرتبط با نظام سلطه بر شورای نگهبان وارد می‌شود، بایستید و مطمئن باشید، هم در مقابل خداوند متعال سربلند خواهید بود و هم ملت ایران و نسل‌های آینده که شما را برای مقاومت در مقابل سلطه بیگانگان بر ایران اسلامی تحسین می‌کنند.

و السلام علی من اتبع الهدی

اسامی امضا‌کنندگان نامه:

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین(ع)

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب تهران

بسیج دانشجویی دانشکده نقشه برداری وزارت دفاع

بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما

بسیج دانشجویی دانشگاه سوره

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.