دستورالعمل‌های ضروری برای صرف غذا در رستوران
خوردن غذا در بیرون از منزل همواره با خطرات زیادی توام است، اما مقامات بهداشتی می‌گویند که اقدامات احتیاطی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توان احتمال ابتلا به کروناویروس را به حداقل رساند.

به گزارش ترکیش نیوز، مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های امریکا (CDC) توصیه می‌کند که سفارش دادن غذا و تحویل آن هنوز مطمئن‌ترین گزینه برای صرف غذای رستورانی است.

اگر تصمیم دارید که در رستوران غذا بخورید، بهتر است از صندلی‌های در فضای باز که میزها حداقل با فاصله ۶ فوت ( دو متر) از هم فاصله‌دارند، استفاده کنید. غذا خوردن در رستوران‌ها با تهویه نامناسب، فاصله ایمنی کمتر بین میزها با بیشترین خطر همراه است.

کروناویروس از طریق قطرات تنفسی در هنگام صحبت، خنده، آواز خواندن، سرفه یا عطسه منتشر می‌شود. متخصصان می‌گویند فضاهای داخلی نسبت به فضای بیرون خطر بیشتری دارند زیرا ممکن است دورنگه داشتن افراد مشکل باشد و تهویه کمتری نیز داشته باشد.

دکتر سوزان کیسی بلیزدال، کارشناس بیماری‌های عفونی دانشگاه ایلینویز شیکاگو گفت: برای غذا خوردن در بیرون از منزل باید دیگر اقدامات ایمنی نیز بررسی شود. به‌عنوان‌مثال، پیشخدمت‌ها باید از ماسک استفاده کنند و رستوران باید فرایندی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که افراد درحالی‌که منتظر یک میز خالی هستند، تجمع ایجاد نکنند.

منوی دیجیتال یا یک‌بارمصرف و ظروف یک‌بارمصرف نیز مطابق با توصیه های CDC ارجحیت دارند. این مرکز می‌گوید گزینه‌های پرداخت بدون تماس دست، مانند موارد موجود در دستگاه تلفن همراه بهینه هستند. در غیر این صورت، رستوران‌ها باید روش‌هایی را برای جلوگیری از تماس دست‌به‌دست با پول نقد و کارت اعتباری داشته باشند.

وی پیشنهاد می‌کند که اگر با یک گروه در یک رستوران جمع می‌شوید، فقط با افرادی که می‌شناسید غذا بخورید و بررسی کنید که آیا آنان مریض شده‌اند یا علائمی را تجربه کرده‌اند یا خیر.

افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید ناشی از ویروس کرونا باشند مانند سالمندان یا مبتلایان به بیماری مزمن ممکن است از صرف غذا در رستوران‌ها به‌طورکلی خودداری کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.