ظهور بی‌عدالتی‌های تاریخی با بحران کرونا
محققان دریافتند که بیماری کووید- ۱۹ می‌تواند کودکان را به کار بیشتر مجبور کند.

به نقل از تریهاگر، با شیوع بیماری همه‌گیر کروناویروس جدید و تعطیلی مدارس، کودکان معمولا مکان کمتری برای گذراندن وقت خود دارند و این بدان معناست که بیشتر آنان مجبور به کار هستند.

کارگران مهاجر، به دلیل نگرانی (نگرانی بهداشتی و ایمنی خود و مسوولیت مراقبت از اعضاء خانواده) از شیوع بیماری کووید -۱۹ در فصل برداشت محصولاتی نظیر قهوه و کاکائو در افریقای غربی و امریکای جنوبی برداشت این محصول بسیار حساس را به کودکان واگذار کردند.

رکود اقتصادی اغلب منجر به افزایش کار کودکان می‌شود، زیرا فقر را به همراه دارد و فقر با نیروی کار کم سن و سال ارتباط دارد.

بیماری همه‌گیر فعلی، عاملی برای کار بیشتر کودکان شده است؛ زمانی که والدین بیمار شوند، فرزندان مجبورند برای حمایت از خانواده خود با حقوق اندک کار کنند.

حدود ۲ میلیون کودک در افریقای غربی مشغول به کار هستند و این‌جایی است که بسیاری از کشاورزان، در مزارع کاکائو روزانه کمتر از ۱.۵۰ دلار درآمد دارند.

پیش‌ازاین به کارگران توصیه‌شده بود تا حداقل سن کارگر کودک، ۱۶ سال باشد، اما ضعف قوانین(عدم نظارت) و بودجه‌های گسترده دولت باعث اشتغال بیشتر کودکان به‌ویژه در بخش‌های روستایی و کشاورزی شده است.

این ترس وجود دارد که بخش‌های دیگر هم این روند را ادامه دهند و دستاوردهای سختی که سال‌ها برای رسیدن به آن تلاش شده بود، معکوس شود.

در غرب آفریقا، میانگین سن یک کشاورز در مزارع کاکائو ۵۰ سال است، اما امید به زندگی تنها ۶۰ سال است.

کشاورزان جوان، جایگزین کشاورزان سالمند نمی‌شوند، زیرا جوانان نمی‌خواهند روزانه کمتر از دو دلار درآمد داشته باشند و این می‌تواند عاملی برای کاهش شکلات در فروشگاه‌ها باشد. البته بخش اعظمی از آن، مربوط به کار کودکانی است که آنها را جمع‌آوری کرده‌اند.

بسیاری از افراد در تلاش برای مبارزه باکار کودکان در زمان شیوع کرونا هستند و این کار با افزایش آگاهی درباره خطرات ناشی از کار کودکان انجام می‌شود.

تجارت منصفانه (Fairtrade)، انجمن سازمان‌یافته با رویکردی بازار محور است که هدف آن کمک به تولیدکنندگان جهان سوم است تا شرایط دادوستد بهتر و عادلانه‌تری را ایجاد کند.

وقتی برچسب تجارت منصفانه بر روی کالایی درج می‌شود برای خریدار به این معنی است که این تولیدکنندگان محصول تحت استثمار نبوده‌اند.

خرید محصول با این برچسب این پیام را ارسال می‌کند؛ من کار کودکانی که در ساخت این محصول شرکت دارند، تحمل نمی کنم، تحصیلات کودکان و حق بازی آنان را بیش از قیمت ارزان می پذیرم. من اجازه نمی‌دهم که بیماری همه‌گیر شانس کودکان در آموزش را مختل کند.

محققان عنوان کردند که بی‌عدالتی‌های تاریخی با این بحران کنونی در حال ظهور است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.